نمونه پیشینه تحقیق

دانلود نمونه مبانی نظری و پیشینه تحقیق,,پرسشنامه, نمونه پیشینه تحقیق, دانلود پرسشنامه,پیشینه تحقیق را چگونه بنویسیم

نمونه پیشینه تحقیق

دانلود نمونه مبانی نظری و پیشینه تحقیق,,پرسشنامه, نمونه پیشینه تحقیق, دانلود پرسشنامه,پیشینه تحقیق را چگونه بنویسیم

دانلود پاورپوینت فیبرهای نوری

فیبرهای نوری رشته های بلند و نازکی از شیشه بسیار خالصند که ضخامتی در حدود قطر موی انسان دارند آنها دربسته هایی بنام کابل های نوری کنار هم قرار داده می شوند و برای انتقال سیگنال های نوری در فواصل دور مورداستفاده قرار می گیرند از آنها همچنین برای عکسبرداری پزشکی و معاینه های فنی در مهندسی مکانیک استفادهمی شود
دسته بندی الکترونیک و مخابرات
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1736 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
دانلود پاورپوینت فیبرهای نوری

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
چکیده
فیبرهای نوری رشته های بلند و نازکی از شیشه بسیار خالصند که ضخامتی در حدود قطر موی انسان دارند. آنها دربسته هایی بنام کابل های نوری کنار هم قرار داده می شوند و برای انتقال سیگنال های نوری در فواصل دور مورداستفاده قرار می گیرند. از آنها همچنین برای عکسبرداری پزشکی و معاینه های فنی در مهندسی مکانیک استفادهمی شود.
مخابرات فیبر نوری
یک روش انتقال اطلاعات از یک مکان به مکان دیگر با ارسال پالس‌های نور از طریق یک فیبر نوری است. نور، یک موج الکترومغناطیسی حامل که مدوله شده است را برای حمل اطلاعات تغییر شکل می‌دهد توسعه سیستم‌های ارتباطی فیبر نوری در دههٔ ۱۹۷۰ میلادی، انقلابی در صنعت ارتباطات داشته و همچنین نقش عمده‌ای در ظهور عصر اطلاعات بازی کرده‌اند. به خاطر مزایای بیشتر ارتباطات فیبر نوری نسبت به سامانه‌های انتقال اطلاعات از زیر ساخت‌های برقی (مثل زوج سیستم های به هم تابیده ،کابل‌های کواکسیال و...)، فیبرهای نوری عمدتاً جایگزین سیم‌های مسی در هسته اصلی شبکه‌ها در جهان توسعه یافته شده‌اند. فیبر نوری در بسیاری از شرکت‌های مخابراتی برای انتقال سیگنال‌های تلفن، ارتباطاینترنتی و سیگنال‌های تلویزیون کابلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
قسمت های یک فیبر نوری
تاریخچه فیبر نوری
اولین کسانی که در قرون اخیر به فکر استفاده از نور برای انتقال اطلاعات افتادند، انتشار نور را در جو زمین تجربه کردند. اما وجود موانع مختلف نظیر گرد و خاک، دود، برف، باران، مه و… انتشار اطلاعات نوری در جو را با مشکل مواجه ساخت. بعدها استفاده از لوله و کانال برای هدایت نور مطرح گردید. نور در داخل این کانالها بوسیله آینهها و عدسیها هدایت میشد، اما از آنجا که تنظیم این آینهها و عدسیها کار بسیار مشکلی بود این کار نیز غیر عملی تشخیص داده شد و مردود ماند .شاید اولین تلاش در سیر تکاملی سیستم ارتباط نوری به وسیله الکساندر گراهام بل صورت گرفت که در سال 1881 ، درست 9 سال پس از اختراع تلفن، اختراع تلفن نوری فوتوفون یا سیستمی که صدا را تا فواصل چندین صد متر منتقل می کرد، به ثبت رساند. تلفن نوری بر مبنای مدوله کردن نور خورشید بازتابیده با به ارتعاش در آوردن آینه ای کار می کرد. گیرنده یک فتوسل بود. در این روش نور در هوا منتشر می شدو بنابراین امکان انتقال اطلاعات تا بیش از 211 متر میسر نبود. به همین دلیل، اگرچه دستگاه بل ظاهراً کار می کرد اما از موفقیت تجاری برخوردار نبود .ایده استفاده از انکسار )شکست( برای هدایت نور )که اساس فیبرهای نوری امروزی است( برای اولین بار در سال 1891 توسط Daniel Colladon و Jacques Babinet در پاریس پیشنهاد شد.


  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جهانی شدن و رقابت پذیری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صادرات
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی و اشتغال
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بسیج و اشتغالزایی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل DEA شبکه ای
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بیمه‌های اتکایی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تأمین
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تحلیل پوششی داده ها
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق طراحی فضای تجاری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سواد مالی و رفاه مالی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی داخلی و بازاریابی بین المللی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت نرم افزار
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تجارت الکترونیکی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق آمیخته بازاریابی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت گردشگری و جهانگردی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق روش های سنجش رضایت مشتری
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش نشاط وشادکامی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ریسک اعتباری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی و نقش مدیران
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری در بانکداری الکترونیک
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد مالی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتماد
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ بازارمحوری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رهبری خدمتگزار
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت مشارکتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فن آوری اطلاعات
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش و توسعه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزشیابی عملکرد کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خلاقیت کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مندی مشتری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اتوماسیون اداری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض نقش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد درک شده کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار فرا نقش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابهام نقش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فلسفه اخلاقی کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رهبری تحول آفرین
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق معیارهای عملکرد جامع
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پاسخ رفتاری به تبلیغات اینترنتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت اقلام تعهدی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنوع فرهنگی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق گردشگری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوآوری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ظرفیت جذب دانش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاریخچه تلفن همراه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق انعطاف پذیری و چابک سازی سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی خدمات
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جریانات نقدی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت بیمه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق گردشگری الکترونیکی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری مشتریان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خدمات پس از فروش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرش ایران
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتبار
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سند چشم انداز 1404
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقش مدیران
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت بیمه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت برند
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدم تقارن اطلاعاتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت سود
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فکری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش
  • مبانی نظری روانشناسی درباره هویت
  • مبانی نظری متغیر پرخاشگری
  • نظرات 0 + ارسال نظر
    امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.