نمونه پیشینه تحقیق

دانلود نمونه مبانی نظری و پیشینه تحقیق,,پرسشنامه, نمونه پیشینه تحقیق, دانلود پرسشنامه,پیشینه تحقیق را چگونه بنویسیم

نمونه پیشینه تحقیق

دانلود نمونه مبانی نظری و پیشینه تحقیق,,پرسشنامه, نمونه پیشینه تحقیق, دانلود پرسشنامه,پیشینه تحقیق را چگونه بنویسیم

مبانی نظری وپیشینه تحقیق فشار مراقبتی

مبانی نظری وپیشینه تحقیق فشار مراقبتی
دسته بندی علوم پزشکی
فرمت فایل docx
حجم فایل 48 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
مبانی نظری وپیشینه تحقیق فشار مراقبتی

فروشنده فایل

کد کاربری 4674

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

فشار مراقبتی

در مبحث مراقبت اصطلاحی با عنوان "Family Caregiver" وجود دارد که به معنای مراقبت یکی از اعضای خانواده از عضو دیگر خانواده است. ولی اگر شخصی که مراقبت را ارائه می دهد یک متخصص مانند پرستار، پزشک، کاردرمانگر یا روانشناس باشد اصطلاح " professional Care" مطرح می شود (36, 68). تعاریف زیادی از مراقبت ارایه شده است. انجمن مراقبین خانواده آمریکا مراقبت توسط خانواده را این­گونه تعریف می­کند: « ارایه­ی حمایت­های ذهنی و فیزیکی لازم برای محافظت کردن از یکی از اعضای خانواده ». هوروویتز در سال 1958 تعریف جامع­تری را ارایه داد که دارای چهار بعد است:

1. مراقبت مستقیم (کمک کردن در لباس پوشیدن، مدیریت داروها)؛

2. مراقبت روانی (فراهم کردن حمایت اجتماعی و دلگرمی)؛

3. مراقبت به صورت میانجی­گری (گفتگو کردن با سایرین در مورد کسی که تحت مراقبت است)؛

4. مراقبت مالی (انجام امور مال بیمار و خرید و فروش­های او). (36, 68).

در خانواده ها معمولا" اولین کسی که نقش مراقبت را به عهده دارد همسر خانواده است و در صورتی­که امر مراقبت برای وی سنگین باشد، فرزندان نیز به کمک می­آیند. کان و پنرود اظهار می­کنند که اکثر مراقبین را به ترتیب زن، مرد، دختر و پسر در یک خانواده تشکیل می­دهند. براساس اطلاعات به­دست آمده از انجمن سالمندان ، 23 درصد از خانواده ها در طول 50 سال حداقل یک­بار مراقبت کردن از بیماری را به عهده دارند. مراقبت کردن در ارتباط هستند. و 80 درصد مراقبین جامعه اعضای همان خانواده می باشند. پترآرنو تخمین می زند هزینه­های مراقبت کردن از 306 بیلیون دلار در سال 2006 به بیش از 375 بیلیون دلار در سال 2009 رسیده است (67)

مراقبینی که بیماران آن­ها به بیماری­های مزمن مانند بیماری­های قلبی عروقی، سرطان، بیماری کلیوی مبتلا هستند و درمان آن­ها بیش از شش ماه طول می­کشد، عموما" درجاتی از ناامیدی را تجربه می­کنند. آینده­ی مراقب و بیمارش مشخص نیست و گاهی طول عمر بیمار به 92 سال می­رسد. در چنین شرایطی گاهی بیمار از مراقب خود درخواست می­کند که به زندگی وی پایان دهد. مراقبت طولانی مدت کار فرسایشی است و به صورت مزمن سبب استرس و به وجود آمدن علایم افسردگی در مراقب می­شود، به طوری که گاهی مراقب به شدت خسته می شود و از پای درمی آید (69).

بسیاری از افراد مراقبت کننده، مراقبت از بیمار خود را در روزهای اول به نام مراقبت نمی­شناسند و قبول ندارند. به عنوان مثال زمانی که نوه­ی شخصی، چمن های باغ را کوتاه می کند، به پدربزرگ خود در جهت حفظ انرژی­اش کمک کرده و باری را از روی دوش وی برداشته است. کمک­هایی که اعضای خانواده به پدر یا مادر خود می کنند، به صورت غیر­مستقیم وظایف آن­ها را انجام می­دهند. زمانی­که فرزندان خانواده­ای، کارهایی را در خانه انجام می­دهند، به صورت غیرمستقیم از بار کاری والدین کم می­کنند و این خود نوعی مراقبت محسوب می­شود. مراقبت شامل چهار مرحله است که هر مرحله ویژگی­های خاص خود را دارا می­باشد در مراقبت مرحله­ی اول شخص بیمار می شود و کم­کم در حال ضعیف­ شدن است، افراد خانواده غالبا" وظایف شخص بیمار را انجام می دهند (70, 71).

از مراقبت مرحله دوم به عنوان"مرحله­ی مراقبت طولانی " نیز یاد می­شود. در این مرحله، بیمار علاوه بر آن که در انجام وظایف خود ناتوان است، در انجام دادن کارهای مربوط به خود مانند بهداشت شخصی و رفتن به حمام، نظافت خانه، غذا درست کردن، خرید کردن نیز مشکل دارد. بیمار در این مرحله کاملا" وابسته نیست و می­تواند بعضی از کارهای خود را انجام دهد. بیمار می­تواند حرف بزند، تلفن کند، غذای آماده را بخورد و در تصمیم­گیری­ها شرکت کند. این مرحله طولانی­ترین مرحله­ی مراقبت است. برای مثال در بیماری که نارسایی کلیه دارد و همودیالیز می­شود، ممکن است همودیالیز بیمار 20-15 سال طول بکشد. در این زمان، بیمار همودیالیزی در مرحله دوم قرار دارد. نکته بسیار پر اهمیت این است که از شروع این مرحله مراقبین نیاز به حمایت دارند. هوهلر پیوستن مراقبین به انجمن­ها، سازمان­ها و گروه­های حمایتی را در این مرحله توصیه می­کند. به عنوان مثال انجمن­های آلزایمر در اکثر شهرها وجود دارد و مراقبین بیمار آلزایمری می­توانند به این مکان­ها مراجعه کرده و از مزایای آن استفاده کنند (70, 72, 73). فردی که از بیماری مراقبت می­کند، ممکن است در برآوردن نیازهایش به مشکل برخورده و به صورت دوره­ای احساس شکست کند. مراقبین نیاز به استراحت، مسافرت و نیرو­گرفتن مجدد دارند. (70, 71).

هوهلر از مرحله سوم مراقبت به عنوان « مرحله مراقبت با وظایف سنگین » یاد می­کند. در این مرحله از سلامتی مراقبین به شدت کاسته می­شود، چرا که در این زمان آ­ن­ها دو وظیفه­ی بسیار مهم دارند: اول مراقبت از بیمارشان و دوم مراقبت از خودشان. در این مرحله، شخص سومی باید مراقب را بررسی نماید تا مراقب از سلامتی خود غافل نشود. این شخص سوم معمولا" از طرف انجمن­های حمایتی به مراقب معرفی می­شود. در این مرحله، شخص حمایت­گر علاوه­ بر این­ که به مراقب و نیازهای وی می­پردازد، می بایست اندوه و پریشانی­های خانواده و اعضای آن را نیز بررسی کند و اقدامات لازم را انجام دهد (70, 72, 73).

در مرحله چهارم مراقبت، مراقب برای مرگ بیمار خود آماده می­شود و می­بایست در مورد مراقبت­های پایان عمر آموزش دیده باشد. مراقب در مورد مرگ و مردن به صورت کامل باید با بیمار خود صحبت کند. حتی اگر بیمار هوشیار نیست و به محیط اطراف خود آگاهی ندارد، می بایست این کار انجام پذیرد، چرا که حس شنوایی، آخرین حسی است که از بین می­رود. حمایت­گر باید در مورد مسایل روانی احتمالی با مراقب صحبت کند (). در این مرحله، مراقب باید با مشکلات روانی بسیار زیادی دست و پنجه نرم کند و خود را با آن­ها تطبیق دهد. چند مشکل بزرگ که در این مرحله سراغ مراقب می­آید در ابتدا عصبانیت است، مراقب به شدت پرخاشگر شده و در مرحله­ی انکار به سر می­برد. او نمی­تواند با مرگ بیمار خود کنار بیاید. مشکل دوم احساس گناه در مراقب است. او خود را مدام سرزنش می­کند که به خاطر مراقبت بد من، بیمارم به این روز افتاده و در حال مرگ است


  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جهانی شدن و رقابت پذیری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صادرات
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی و اشتغال
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بسیج و اشتغالزایی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل DEA شبکه ای
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بیمه‌های اتکایی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تأمین
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تحلیل پوششی داده ها
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق طراحی فضای تجاری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سواد مالی و رفاه مالی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی داخلی و بازاریابی بین المللی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت نرم افزار
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تجارت الکترونیکی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق آمیخته بازاریابی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت گردشگری و جهانگردی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق روش های سنجش رضایت مشتری
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش نشاط وشادکامی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ریسک اعتباری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی و نقش مدیران
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری در بانکداری الکترونیک
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد مالی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتماد
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ بازارمحوری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رهبری خدمتگزار
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت مشارکتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فن آوری اطلاعات
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش و توسعه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزشیابی عملکرد کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خلاقیت کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مندی مشتری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اتوماسیون اداری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض نقش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد درک شده کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار فرا نقش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابهام نقش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فلسفه اخلاقی کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رهبری تحول آفرین
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق معیارهای عملکرد جامع
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پاسخ رفتاری به تبلیغات اینترنتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت اقلام تعهدی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنوع فرهنگی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق گردشگری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوآوری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ظرفیت جذب دانش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاریخچه تلفن همراه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق انعطاف پذیری و چابک سازی سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی خدمات
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جریانات نقدی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت بیمه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق گردشگری الکترونیکی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری مشتریان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خدمات پس از فروش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرش ایران
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتبار
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سند چشم انداز 1404
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقش مدیران
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت بیمه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت برند
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدم تقارن اطلاعاتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت سود
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فکری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش
  • مبانی نظری روانشناسی درباره هویت
  • مبانی نظری متغیر پرخاشگری
  • نظرات 0 + ارسال نظر
    امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.