خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه نگارگری و تصویر سازی با فرمت docx در قالب 45 صفحه ورد
تعداد صفحات | 45 |
حجم | 2419/791 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
برای آشنایی با هنر نگارگری ایران در ابتدا باید تعریف دقیق و درستی از واژه «نگارگری» بیان شود. صاحبنظران در زمینه تعریف این واژه، نظر متفاوت و گاهی نیز مشابه ارائه کردند. به طوری که بر واژه «مینیاتور» بعضاً به توافق رسیدند اما با این وجود، در فرهنگ های مختلف تعاریف متفاوت از واژه مینیاتور ارائه شده است به طوری که در «فرهنگ معین»، «ازآن به عنوان تصویری کوچک یاد شده که دارای ریزه کاری می باشد. نوعی نقاشی خاص در مشرق زمین که قواعد علم مناظر و مرایا و کالبد شناسی رعایت نمی شود و رنگ جنبه تزیینی دارد و ضمناً جزییات با ریزه کاری های خاص نشان داده می شود» (معین،1360 :4512) و در «فرهنگ عمید» نیز «مینیاتور، نقاشی همراه با ریزه کاری و استفاده از لاجورد، طلا و آب روی کاغذ یا فلز است که بیشتر در مشرق زمین معمول است» (عمید،1363: 1818)
فهرست مطالب
نگارگری و تصویر سازی 15
2-1-1: تعریف واژه نگارگری
2-1-2: تعریف واژه تصویرسازی16
2-1-3: تفاوت تصویر سازی با نقاشی (نگارگری)
2-1-4: پیشینه ای بر روند تاریخ نگارگری و تصویر سازی در ایران طی قرون اولیه اسلامی
2-1-5: ویژگی های نگارگری و تصویر سازی در ایران اسلامی28
2-1-6: ویژگی های نگارگری و تصویر سازی ایران از ابتدای اسلام تا قرن هفتم ه.ق
32 2-1-7: ترسیم انسان در نگارگری ایران اسلامی36
2-1-8: ارتباط نگارگری ایران با هنرهای دیگر
2-1-9: ارتباط نگارگری ایران با ادبیات
2-1-10: ارتباط نگارگری با نقاشی دیواری و مضامین آن ها
2-1-11: ارتباط نگارگری با سفال و سرامیک
49 2-1-12: ارتباط نگارگری با فلزکاری52
منابع