خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه انگیزش تحصیلی و نظریات مرتبط با آن با فرمت docx در قالب 14 صفحه ورد
تعداد صفحات | 14 |
حجم | 30/500 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
به همراه تغییرات جسمانی احساسات و تمایلات و تخیلات نوجوان نیز کم و بیش دگرگون میشوندو در نتیجه توازون و آرامش دوره کودکی بر هم میخورد. نوجوان حساس، زودرنج، بهانه گیر، گوشه گیر، ناسازگار، درونگرا و رویایی میشود وبه تقلید از دوستان و شخصیتهای ایده آل خود میپردازد،و سپس افکارواحساساسات خود را در قالب رویا و خیال یعنی بدان گونه که میخواهد و نه آن طوری که هست، ارائه میدهد. نوجوان همچنین مردد و دو دل میشود.از سویی میخواهد مستقل باشد و از جانب دیگر هنوز نمیتوانند بی نیاز از اطرافیان باشد و مستقل از والدین زندگی کند.لذا با والدینش ناسازگاری را آغاز میکند و افکار و خواستههای آنان را کهنه و ارتجاعی میپندارد، در این تعامل، والدین نیز متقابلا از رفتارها و حرکات نوجوان اظهار ناخشنودی و نارضایتی میکنند.نوجوان برای ادامه زندگی باید افکار و وابستگیهای دوران کودکی را رها سازد و مهارتهای جدیدی را برای سازگاری کسب کند.انتقال موفقیت آمیز از کودکی به نوجوانی، به تغییر در مفهوم خویشتن نیاز داردکه این امر بدون کمک اطرافیان خصوصا خانواده ، مربیان و مشاوران آگاه و مجرب امکان پذیر نیست.
فهرست مطالب
2-1- مقدمه
2-2- انگیزش تحصیلی
2-3- الگوهای انگیزشی
2-4- نظریات یادگیری
2-5- نظریههای رفتاری
2-6- نظریه شرطیسازی کلاسیک
2-7- نظریه کوشش و خطا
2-8- نظریه شرطیسازی کنشگر
منابع