نمونه پیشینه تحقیق

دانلود نمونه مبانی نظری و پیشینه تحقیق,,پرسشنامه, نمونه پیشینه تحقیق, دانلود پرسشنامه,پیشینه تحقیق را چگونه بنویسیم

نمونه پیشینه تحقیق

دانلود نمونه مبانی نظری و پیشینه تحقیق,,پرسشنامه, نمونه پیشینه تحقیق, دانلود پرسشنامه,پیشینه تحقیق را چگونه بنویسیم

خرید ارزان فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده

خرید ارزان فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده

دانلود خرید ارزان فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده خرید ارزان فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده خرید ارزان فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده

-------

خرید ارزان فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده
خرید ارزان فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 80
حجم فایل: 201
قیمت: 65000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 80 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

مقدمه 142-1- یادگیری 142-2- نظریات یادگیری 162-2-1- نظریات رفتاری یادگیری 162-2-2- نظریات شناختی یادگیری 172-2-3- نظریه یادگیری گشتالت 172-2-4- نظریه یادگیری شناختی اجتماعی 182-3- انواع یادگیری 182-3-1- یادگیری برای بقاء 182-3-2- یادگیری انطباقی 192-3-3- یادگیری تعمیمی (مولد) 192-4- سطوح یادگیری 202-4-1- یادگیری فردی 202-4-2- یادگیری تیمی یا گروهی 212-4-3- یادگیری سازمانی 212-5- یادگیری سازمانی 212-6- سیر تاریخی یادگیری سازمانی 232-7- یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده 262-8- تاریخچه مفهوم پردازی سازمان یادگیرنده 292-9- سازمان یادگیرنده 312-10- دیدگاه صاحبنظران درباره سازمان یادگیرنده 362-10-1- پیتر سنگه 362-10-2- گاروین 392-10-3- مارکوارت 392-10-4- جفارت و مارسیک 402-10- 5- واتکینز و مارسیک 412-10-6- آرجریس و شون 432-10-7- مامفورد 442-10-8- هریسون 462-10-9- کاپلان و نورتون 472-10-10- گاهه 482-11- انواع سازمان های یادگیرنده 512-11-1- سازمانهای فهمیده 512-11-2- سازمانهای ادراک کننده و متفکر 512-11-3- سازمان های یادگیرنده 512-12- اهمیت ایجاد سازمان یادگیرنده 532-13- طبقه بندی ویژگی های سازمان یادگیرنده 562-14- تفاوت سازمان یادگیرنده با سازمان های سنتی 572-15- ایجاد سازمان یاد گیرنده 602-16- پیشینه تحقیق و سوابق پژوهشی 652-16-1- پیشینه داخلی 652-16-2- پیشینه خارجی 68مقدمهیادگیری سازمانی چیزی فراتر از مجموع توان یادگیری افراد است، یعنی سازمان توانایی یادگیری خود را با خروج افراد سازمان از دست می دهد . یادگیری سازمانی به مفهوم یادگیری افراد و گروه های درون سازمان و سازمان یادگیرنده به معنی یادگیری سازمان به عنوان سیستمی کلی است (رهنورد،1378،ص24) . به عبارت دیگر باید گفت سازمان یادگیرنده حاصل یادگیری سازمانی است . سازمان یادگیرنده را نوعی از سازمان می دانند که یادگیری اعضای خود را به گونه ای فراهم می آورد که نتایج ارزشمندی را نظیر نوآوری، کارایی، هم سوئی بهتر با محیط و مزیت رقابتی پایدار به ارمغان آورد. در این بخش سعی بر این است که ادبیات نظری یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده مورد بررسی قرار گیرد. تاریخچه، مفاهیم، تعاریف، رویکردها و ... در ابتدا مورد بحث قرار می گیرند. سپس تحقیقات و مطالعات داخلی و خارجی در رابطه با موضوع بیان می شود.2-1- یادگیرییاد گرفتن به معنای تقویت دانایی، به کمک تجربه است که از پیگیری امور بدست می آید. یادگیری به طور مداوم در طی زمان و در مسیر زندگی واقعی بدست می آید و کنترل آن تقریبا دشوار است اما به واسطه این یادگیری، دانشی پایدار تولید شده و فرد یادگیرنده این توانایی را می یابد که هنگام برخورد با موقعیت های مختلف، رفتاری اثربخش داشته باشد. همه سازمانها یاد می گیرند، به این معنا که با پیرامون خود سازگاری یافته و راههای درست مواجهه با تغییرات محیطی را می آموزند، منتهی برخی سازمانها سریع تر و اثربخش تر یاد می گیرند. آنچه که موجب اثربخشی بیشتر سازمانهای یادگیرنده می شود، پیاده سازی فرآیند مدیریت دانش در این سازمانهاست. سنگه چهار عنصر اصلی یادگیری را به شرح زیر تعریف می کند: 1ـ اقدام : انجام یک وظیفه یا کار در قالب چهارچوب موارد مشابه تجربه شده.2ـ تامل : مشاهد ه اعمال و افکار خود و کالبدشکافی کارهای انجام شده.3ـ ارتباط : خلق ایده هایی برای اقدام و ساماندهی آنها در قالب های جدید.4ـ تصمیم : تهیه و تدوین رویه و رویکردی برای اقدام یادگیری وسیله ای است که نه تنها از طریق آن به کسب مهارت و دانش پرداخته می شود بلکه ارزشها و نگرشها و واکنشهای هیجانی نیز بدست می آید. یادگیری ریشه در علم روانشناسی دارد.روانشناسان دو نوع تعریف از یادگیری دارندکه دو مفهوم مشترک، ولی کاملاً متفاوت می باشند:1- رفتارگرایانه : یادگیری عبارتست از یک تغییر نسبتاً با دوام(دائمی) در رفتار که در نتیجه تمرین و تجربه حاصل می شود.2- شناخت گرایانه : یادگیری عبارتست از یک تغییر نسبتاً بادوام (دائمی) در ارتباطات (پیوندهای) ذهنی که در اثر تجربه صورت می گیرد.هر دو تعریف در این وجه مشترکند که تغییر را به تجربه نسبت می دهند. دیدگاه رفتارگرا بر ارتباط میان محرکها و پاسخهای قابل مشاهده تاکید دارد. دیدگاه شناختی بر نقش فرآیندهای ذهنی مربوط به یادگیری اصرار می ورزد. اطلاع از اصول و نظریات رفتارگرایی و شناخت گرایی می تواند یادگیری سازمانی را تسریع بخشد. یادگیری فرآیندی مادام العمر است، یادگیری قلب تغییر و تحول و فعالیتهای بهره وری است. یادگیری به معنای تقویت دانایی به کمک تجربه است که از پیگیری امور بدست می آید و فرد یادگیرنده این توانایی را می یابد که هنگام برخورد با موقعیتهای مختلف رفتاری اثربخش داشته باشد. (سبحانی نژاد، 1385، ص 50)2-2- نظریات یادگیرینظریات مختلفی درباره یادگیری توسط نظریه پردازان ارائه شده که که مهمترین آنها در ذیل به طور مختصر توضیح داده می شود. 2-2-1- نظریات رفتاری یادگیریپاولف ، واتسون و اسکینر از جمله نضریه پردازان رفتار گرا در یادگیری هستند . به طور کلی آنها به رفتار و نتایج قابل مشاهده به عنوان محصول یادگیری توجه دارند. از این رو به نقش پاداش و تنبیه در ظهور رفتار مورد نظر به عنوان نتیجه یادگیری فرد بسیار تاکید دارند . فرایند شکل گیری یادگیری در این نظریات از طریق مجاورت بین محرک اصلی و محرک خنثی می باشد .(شرطی کردن) به عنوان مثال پاولف یاد آور می شود که بعد از چندین بار تلفیق صدای زنگ (محرک خنثی) با نشان دادن تکه گوشت (محرک اصلی، غیر شرطی) مشاهده کردکه سگ با شنیدن صدای زنگ نیز ترشح بزاق نشان می دهد. بر خلاف روش پاولف ، اسکینر معتقد است که نتایج مطلوب یا نامطلوب رفتار تعیین کننده تکرار یا به عبارتی یادگیری می باشد. به نظر او تشویق یا تنبیه بعد از انجام رفتاری، تعیین کننده تکرار و یادگیری خواهد بود. علارغم تفاوت در زمان ارائه محرکات جهت یادگیری ، نکته قابل توجه دیدگاه مکانیکی و سطحی آنها به موضوع پیچیده یادگیری در انسان می باشد. هر چند محرکات بیرونی در یادگیریی نقش بسزایی دارند اما نمی توانند کل پدیده یادگیری در انسان را تبیین کنند. (رسته مقدم،1384،ص17). 2-2-2- نظریات شناختی یادگیری

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  برای مشاهده توضیحات فایل  خرید ارزان فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت خرید ارزان فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود خرید ارزان فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.