توسعه پایدار گردشگری شامل مدیریت آگاهانه منابع طبیعی، فرهنگی و اقتصادی و استفاده از ابزارهای خاص مدیریتی به منظور پایدار کردن این صنعت است. تحقق گردشگری پایدار، یک فرایند مداوم است و نیاز به نظارت پیوسته اثرات و در صورت لزوم، انجام اقدامات پیشگیرانه/اصلاحی دارد.و شامل مباحث زیر می باشد
شاخص های توسعه پایدار گردشگری pdf ابعاد توسعه پایدار گردشگری گردشگری پایدار چیست یازدهم گردشگری پایدار+pdf شاخص های گردشگری پایدار شاخص های توسعه گردشگری مطالعات اجتماعی گردشگری گردشگری شهری
نمونه ای از مبانی نظری تحقیق توسعه پایدار و گردشگری
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه توسعه پایدار و گردشگری با فرمت x در قالب 15 صفحه ورد
مشخصات فایل
تعداد صفحات | 15 |
حجم | 40/716 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی |
توضیحات کامل
توسعه از نظر اندیشهوران علوم اقتصادی و اجتماعی، بهمعنای ارتقای مستمّر کلّ جامعه و نظم اجتماعی بهسوی زندگی بهتر یا انسانیتر است(تودارو،ص23، 1369). اما «توسعهاى که نیازمندیهای نسل حاضر را بدون لطمه زدن به توانایى نسلهاى آتى در تأمین نیازهاى خود برآورده میسازد، توسعه پایدار گویند»(فراهانی فرد،ص114، 1384).توسعه پایدار، ترکیبی از دو واژه است که دو جنبه متفاوت (پیشرفت اقتصادی-صنعتی و کیفیت محیط زیست)را در یک نماد (توسعه پایدار) متحد می سازد.بهعبارت دیگر دو مفهوم اقتصاد و اکولوژی در کنار هم قرار گرفته و زیربنای استراتژی توسعه پایدار را شکل میدهد(کهن،ص3، 1376). توسعه پایدار مفهوم جامعی است که همه جنبه های زندگی بشر را در برگیرد و اجرای آن مستلزم دگرگونی های وسیع در همه جنبه هاست.براین اساس توسعه پایدار را می توان به این شکل تعریف کرد:فرایندی که سیاستهای طبیعی، اجتماعی، کالبدی، اقتصادی، مالی، تجاری، انرژی، کشاورزی، صنعتی و همه سیاستهای دیگر چنان در آن طراحی شده باشد که موجب توسعه ای شود که از نظر اقتصادی، اجتماعی و بوم شناسی پایدار باشد.
فهرست مطالب
مفهوم توسعه وتوسعه پایدار
اهداف توسعه پایدار
شاخصهای توسعه پایدار
تعریف منطقه
توسعه منطقه ای
توسعه پایداروگردشگری
گردشگری پایدار
اصول گردشگری پایدار
منابع
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"
انواع سرمایه فرهنگی
نمونه ای از مبانی نظری تحقیق انواع سرمایه فرهنگی
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه مفهوم سرمایه های فرهنگی و انواع آن با فرمت x در قالب 19 صفحه ورد
مشخصات فایل
تعداد صفحات | 19 |
حجم | 33/776 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی |
توضیحات کامل
مفهوم «سرمایه فرهنگی» توسط پیر بوردیو جامعه شناس فرانسوی معرفی شد و سپس در تحقیقات اجتماعی مختلف برای تبیین پدیده ها و به خصوص نابرابری های آموزشی و روابط سلطه در میدانآموزش به کار گرفته شده. برای درک بهتر این مفهوم بحث را از شواهد عینی اغاز میکنیم. بوردیو نخستینبار در سال 1964 در کتاب « وارثان، دانشجویان و فرهنگ» که با همکاری «ژان کلود پاسرون» به نگارش در اورد به این موضوع اشاره می کند
وی می نگارد، « اینده تحصیلی برای فرزند شخصی از رده های بالای شغلی که شانسی بیش از پنجاه درصد برای ورود به دانشگاه دارد و بین اطرافیان خود و حتی اعضای خانواده تحصیلات عالی را امری رایج و روزمره می بیند و فرزند یک کارگر، که شانس کم تر از دو درصد برای راه یافتن به دانشگاه دارد و به واسطه اشخاص یا محیط های دیگر به طور غیر مستقیم با دانش و دانشجو اشنا می شود، متفاوت است....چنانچه به طور عینی به نظام تحصیلی بنگریم به سهولت در یابیم که این نظام، نظامی حذفی است. عمل حذف ( فرزندان ما ) هرچه از طبقات مرفه اجتماعی دور و به طبقات محروم نزدیک می شویم شدت بیش تری پیدا می کند و کامل تر می شود( کتبی:1385،15).
فهرست مطالب
سرمایه فرهنگی
سرمایه فرهنگی تجسدی
سرمایه فرهنگی عینیت یافته
سرمایه فرهنگی نهادینه شده
منابع
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"
نمونه ای از مبانی نظری تحقیق تاثیر رسانه بر سبک زندگی جوانان
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه رسانه و تاثیر آن بر رفتار افراد با فرمت x در قالب 29 صفحه ورد
مشخصات فایل
تعداد صفحات | 29 |
حجم | 89/912 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی |
توضیحات کامل
اثرات رسانه ای میزان اثرگذاری رسانه ها بر مخاطبین است.اگرچه بسیاری از مردم می پندارند که اثرات رسانه ای در جامعه چندان نمود پیدا نمی کند و وقتی هم که نمود پیدا می کند در واقع روی افراد دیگر رخ می دهد و نه خود آن ها.چنین پنداری اشتباه است زیرا اثرات رسانه ای همه روزه پیرامون ما رخ می دهد و بر روی همه ی افراد چه به صورا آگاهانه و چه حتی غیر آگاهانه روی مخاطبین مؤثر است.این اثرگذاری ها می تواند در تغییر رفتار،نگرش و حتی سبک زندگی هم در کوتاه مدت و هم در درازمدت محرز گردد(پاتر،166:1391).
فهرست مطالب
رسانه
2-4-1 انواع رسانه از نظر مفهوم
2-4-2 اثرات رسانه ای بر رفتار
2-4-2-1 اثرات رسانه ای از نظر زمانی
2-4-2-2 اثرات رسانه ای از منظرواکنش رفتاری
2-5 رابطه رسانه و آموزش
2-5-1 کارکردهای آموزشی رسانه ها
2-5-2 ویژگی ها و اهمیت آموزش رسانه ای
2-5-2-1 فراگیری
2-5-2-2 تأثیرگذاری
2-5-3-1 انواع آموزش رسانه ای
2-6 نقش تلویزیون در آموزش رسانه ای
2-6-1 تلویزیون به عنوان ابزار آموزشی
2-6-2 ویژگی های آموزشی تلویزیون
منابع
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"
ادامه مطلب ...