نمونه پیشینه تحقیق

دانلود نمونه مبانی نظری و پیشینه تحقیق,,پرسشنامه, نمونه پیشینه تحقیق, دانلود پرسشنامه,پیشینه تحقیق را چگونه بنویسیم

نمونه پیشینه تحقیق

دانلود نمونه مبانی نظری و پیشینه تحقیق,,پرسشنامه, نمونه پیشینه تحقیق, دانلود پرسشنامه,پیشینه تحقیق را چگونه بنویسیم

خرید ارزان فصل دوم مبانی نظری و ادبیات تحقیق مفاهیم و انواع محافظه کاری

خرید ارزان فصل دوم مبانی نظری و ادبیات تحقیق مفاهیم و انواع محافظه کاری

دانلود خرید ارزان فصل دوم مبانی نظری و ادبیات تحقیق مفاهیم و انواع محافظه کاری خرید ارزان فصل دوم مبانی نظری و ادبیات تحقیق مفاهیم و انواع محافظه کاری خرید ارزان فصل دوم مبانی نظری و ادبیات تحقیق مفاهیم و انواع محافظه کاری

-------

خرید ارزان فصل دوم مبانی نظری و ادبیات تحقیق مفاهیم و انواع محافظه کاری
خرید ارزان فصل دوم مبانی نظری و ادبیات تحقیق مفاهیم و انواع محافظه کاری
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 45
حجم فایل: 100
قیمت: 54000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 45 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

فصل دوممبانی نظری و ادبیات تحقیق2-1. مقدمه:در این پژوهش به دنبال بررسی ارتباط بین ساختارهای رقابتی محصولات با محافظه کاری حسابداری خواهیم بود. محافظه کاری می تواند به عنوان گرایش حسابداری به الزام درجه بالاتری از تائید پذیری برای شناسایی اخبار خوب در مقایسه با میزان تائیدپذیری لازم برای شناسایی اخبار بد در حیطه انعطاف پذیری اصول پذیرفته شده حسابداری تعریف شود (باسو 1997، واتس 2003 و بیور و رایان 2005). نتیجه این رفتار منجر به کمتر نشان دادن سود و یا بیشتر نشان دادن هزینه ها و در نهایت کمتر گزارش کردن داراییها و بیشتر نشان دادن بدهی ها خواهد بود.محافظه کاری به عوامل متعدد از جمله ؛ وجود قرارداد بین واحد تجاری و سایر ذی نفعان، احتمال شکل گیری دعاوی حقوقی، تلاش برای کاهش یا به تعویق انداختن مالیات، حفظ منافع عموم جامعه، افزایش کیفیت اطلاعات مالی، کاهش هزینه های سیاسی، کاهش عدم تقارن اطلاعاتی و سطح رقابت بستگی دارد. معیارهای اندازه گیری متنوع هستند اما مهمترین آنها مدل ارائه شده توسط باسو(1997) می باشد. فشارهای رقابتی منجر به افزایش سطح محافظه کاری خواهد شد. بدین معنی که شرکت ها و فعالین بازار به منظور جلوگیری از ورود رقبای جدید به صنعت و همچنین جلوگیری از انتشار اطلاعات محرمانه به رقبای موجود در گزارش گری مالی محافظه کاری را در پیش خواهند گرفت (داروغ و استاغتون1990 و کلینچ و ورکچیلیا 1997). در واقع اتخاذ رویکرد محافظه کارانه این مزیت را دارد که جلوی ورود رقبای جدید به صنعت را گرفته و مانع از انتشار اطلاعات محرمانه به رقبای موجود می شود. ولی، در صورت اتخاذ این رویکرد( محافظه کاری) انتظارات از عملکرد آتی شرکت پایین نگه داشته می شود. و در نتیجه نرخ بازده مورد انتظار ذی نفعان پایین تر از واقعیت خواهد بود. در این صورت با کاهش سطح محافظه کاری می توان دادو ستد اوراق بهادار شرکت را رونق بخشید.با توجه به اینکه هدف مدیریت مالی حداکثر کردن ثروت سهامداران می باشد این سوال اساسی مطرح می شود که ثروت ذی نفعان با گزارشگری مالی محافظه کارانه حداکثر می شود یا گزارش گری متهورانه؟ صنایعی که با تهدیدات رقابتی رو به رو هستند به منظور جلوگیری از افزایش رقابت محافظه کاری را در پیش می گیرند و از این بابت ثروت سهامداران را بیشتر می کنند ولی عیب این حالت این است که گزارش گری مالی محافظه کارانه انتظارات بازار سرمایه از اوراق بهادار شرکت را پایین نگه می دارد و این کار باعث می شود ارزش بازار اوراق بهادار کمتر از ارزش ذاتی آنها باشد و این موضوع به نفع سرمایه گذاران نخواهد بود.بر اساس مدل های نظری پیش بینی ما به این صورت خواهد بود که با افزایش رقابت سطح محافظه کاری افزایش می یابد و در مواقع نیاز به تامین مالی جهت اینکه تامین مالی به بهترین نحو ممکن صورت گیرد، شرکت ها سطح محافظه کاری را به منظور افزایش انتظارات، کاهش خواهند داد. هرچند این کار باعث افزایش تهدیدات ناشی از رقابت بازار محصولات باشد.2-2. مفید بودن اطلاعات مالیدر مفاهیم نظری گزارش گری مالی هدف از ارائه اطلاعات مالی به صورت زیر بیان شده است؛ "هدف صورتهای مالی عبارت ازارائـه اطلاعاتی تلخیص وطبقه بندی شده درباره وضعیت مالی ،عملکرد مالی وانعطاف پذیری مالی واحدتجاری است که برای طیفی گسترده ازاستفاده کنندگاصورتهای مالی دراتخاذتصمیمات اقتصادی مفیدواقع گردد." در حقیقت صورت های مالی بیانگر اطلاعاتی از واحد تجاری هستند که به عموم استفاده کنندگان منتشر می شوند. استفاده کنندگان اطلاعات مالی بسیار متنوع هستند. اطلاعات مالی در صورتی برای عموم استفاده کنندگان مفید خواهند بود که دارای خصوصیات کیفی باشند. شکل شماره(1) خلاصه ای از خصوصیات کیفی اطلاعات مالی را نشان می دهد. همانطور که مشاهده می شود خصوصیات کیفی اصلی مرتبط با اطلاعات مالی، قابل اتکا بودن و مربوط بودن هستند. یکی از مهمترین خصوصیات کیفی قابل اتکا بودن، محافظه کاری است از آن به عنوان اصل احتیاط یاد شده است.2-3. مفهوم محافظه کاریمحافظه کاری به طورسنتی باضرب المثل «هیچ سودی شناسایی نکنید ، اما همه ی زیان هاراشناسایی کنید » بیان شده است (رضازاده و آزاد به نقل از بلیاس1924 ). علی رغم فقدان تعریف جامعی از محافظه کاری، در ادبیات حسابداری، دو ویژگی مهم محافظه کاری مورد بررسی قرار گرفته است. نخست، وجود جانبداری در ارائه ی کمتر از واقع ارزش دفتری نسبت به ارزش بازارِ آن که توسط اهلسون (1995) عنوان شده است. دوم، تمایل به تسریع در شناسایی زیان ها و به تعویق انداختن شناسایی سود ها که توسط باسو (1997) بیان شده است. واتس (2003) بیان کرد که محافظه کاری تاییدپذیری متفاوت مورد نیاز برای شناسایی سودها در مقابل زیان ها می باشد. در بیانیه مفاهیم حسابداری شماره ی دو نیزبرای تشریح محافظه کاری چنین آمده است:" اگردوبرآوردازیک مبلغ دریافتنی یاپرداختنی آتی وجودداشته باشدواحتمال وقوع هردویکسان باشد؛ محافظه کاری استفاده از برآوردی را دیکته می کندکه کمترخوشبینانه است"(هیات استانداردهای حسابداری مالی، 1980 ).باسو (1997) محافظه کاری را گرایش حسابداری به الزام درجه بالاتری از تائید پذیری برای شناسایی اخبار خوب در مقایسه با میزان تائیدپذیری لازم برای شناسایی اخبار بد تعریف کرده است. که این موضوع منجر به کم نمایی سود و در نتیجه دارایی ها می شود. کمیته فنی سازمان حسابرسی ایران(1386) بیان می کند که تهیه کنندگان صورت های مالی با ابهاماتی که به گونه ای اجتناب ناپذیر بر بسیاری از رویدادها و شرایط سایه افکنده است، برخورد می کنند. نمونه این ابهامات شامل قابلیت وصول مطالبات، عمرمفید احتمالی دارایی های ثابت و تعداد و میزان ادعاهای مربوط به ضمانت کالای فروش رفته می باشد. چنین مواردی با رعایت احتیاط در صورت های مالی و همراه با افشای ماهیت و میزان آنها بررسی می شود. «احتیاط عبارتست از کاربرد درجه ای از مراقبت که در اِعمال قضاوت برای برآوردهای حسابداری در شرایط ابهام مورد نیاز است، به گونه ای که درآمدها یا داراییها بیشتر از واقع و هزینه ها یا بدهی ها کمتر از واقع نشان داده نشوند.» در واقع محافظه کاری را می توان محصول ابهام دانست. هرگاه حسابداران با ابهام روبرو شوند، محافظه کاری را به کار می برند. از نظر این کمیته، اعمال احتیاط نباید منجر به ایجاد اندوخته های پنهانی یا ذخایر غیر ضروری گردد یا داراییها و درآمدها را عمداً کمتر از واقع و بدهی ها و هزینه ها را عمداً بیشتر از واقع نشان دهد، زیرا این امر موجب نقض بی طرفی می شود. از دیدگاه تهیه کنندگان صورت های مالی، محافظه کاری کوششی است برای انتخاب روشی از روشهای پذیرفته شده ی حسابداری که به یکی از موارد زیر منتج شود (شباهنگ، 1387، ص 54):شناخت کندتر درآمدها،شناخت سریعتر هزینه ها،ارزشیابی کمتر دارایی ها وارزشیابی بیشتر بدهی ها.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  برای مشاهده توضیحات فایل  خرید ارزان فصل دوم مبانی نظری و ادبیات تحقیق مفاهیم و انواع محافظه کاری  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت خرید ارزان فصل دوم مبانی نظری و ادبیات تحقیق مفاهیم و انواع محافظه کاری روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود خرید ارزان فصل دوم مبانی نظری و ادبیات تحقیق مفاهیم و انواع محافظه کاری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.