نمونه پیشینه تحقیق

دانلود نمونه مبانی نظری و پیشینه تحقیق,,پرسشنامه, نمونه پیشینه تحقیق, دانلود پرسشنامه,پیشینه تحقیق را چگونه بنویسیم

نمونه پیشینه تحقیق

دانلود نمونه مبانی نظری و پیشینه تحقیق,,پرسشنامه, نمونه پیشینه تحقیق, دانلود پرسشنامه,پیشینه تحقیق را چگونه بنویسیم

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی های اکتساب تکنولوژی

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی های اکتساب تکنولوژی

دانلود خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی های اکتساب تکنولوژی خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی های اکتساب تکنولوژی خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی های اکتساب تکنولوژی

-------

خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی های اکتساب تکنولوژی
خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی های اکتساب تکنولوژی
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 52
حجم فایل: 448
قیمت: 64000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 52 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

2- مرور ادبیات 92- 1- مقدمه 102- 2 فرایندهای پنج گانه مدیریت تکنولوژی 102- 2- 1 کشف و شناسایی تکنولوژی های مرتبط 112- 2- 2- انتخاب تکنولوژی های مورد نیاز بنگاه 132- 2- 3- اکتساب تکنولوژی 132- 2- 4- فرایند بکارگیری تکنولوژی 142- 2- 5- فرایند حفاظت از تکنولوژی 142- 3- استراتژی های اکتساب تکنولوژی 152- 4- شناسایی معیارهای اثرگذار بر اکتساب تکنولوژی 16-5-2 جوانب مختلف استراتژی های اکتساب حوزه فناوری اطلاعات 232- 6- عوامل موثر در برون سپاری فناوری اطلاعات در حوزه اکتساب تکنولوژی 242- 7- سوالات کلیدی در برون سپاری فناوری اطلاعات 271-7-2 اهداف استراتژیک حامیان برون سپاری در فناوری اطلاعات 272- 7- 2- الزامات استراتژیک فناوری اطلاعات در برون سپاری 282- 7- 3- بینشی برای مجریان 292- 7- 4- ریسک های برون سپاری در اکتساب تکنولوژی در حوزه فناوری اطلاعات 292- 7- 5- عوامل تعیین کننده موفقیت در برون سپاری فناوری اطلاعات 312- 7- 6- قابلیت های مشتریان و تامین کنندگان 352- 8- منبع یابی های مختلف: برون سپاری بیرونی، تدارک خدمات کاربردی و برون سپاری فرایندهای کسب و کار 372- 8- 1- برون سپاری بیرونی 372- 8- 2- تدارک خدمات کاربردی 382- 8- 3- برون سپاری فرایندهای کسب و کار 402- 9- جمع بندی مرور ادبیات 412- 10- مدل مفهومی استخراج شده از مرور ادبیات 442- 11- جمع بندی 45مرور ادبیاتمقدمهفرایند توسعه تکنولوژی از طریق دو بستر اصلی شکل می گیرد که عبارتند از فرایند انتقال تکنولوژی و فرایندایجاد تکنولوژی. فرایند انتقال تکنولوژی شامل مراحل کسب، جذب، بومی سازی و اشاعه تکنولوژی است و بر دانش و تکنولوژی منابع خارج از سازمان استوار است، در حالی که ساخت تکنولوژی با تکیه بر توانایی های داخلی بنگاه صورت می پذیرد.اکتساب تکنولوژی یکی از مراحل مشترک در هر دو روش توسعه تکنولوژی به حساب می آید. کسب تکنولوژی اشاره به دانش مورد نیاز بنگاه دارد تا محصولات جدید تولید شود و یا فرایندهای جدید به کار رود. این دانش ممکن است از داخل کشور یا از منابع خارجی تامین شود و ممکن است شامل خرید کالاهای سرمایه ای و یا نرم افزار باشد. گزینه های مورد نظر برای اکتساب تکنولوژی را می توان به اکتساب، ادغام، لیسانس دهی، سرمایه گذاری مشترک، R&D مشترک، قرارداد R&D ،اتحاد، برون سپاری و کنسرسیوم اشاره نمود(Khalil Tarek 2000)(LeeH et al2008). تمامی روش های فوق را می توان در قالب سه روش کلی دسته بندی نمود که شامل ساخت، خرید و ساخت یا خرید است. انتخاب روش های مناسب برای کسب تکنولوژی یکی از چالش هایی است که سازمان ها همواره با آن درگیر هستند. یکی از تصمیمات استراتژیک کلیدی در ساختاربندی استراتژی های تکنولوژی، چگونگی اکتساب تکنولوژی های مورد نظر برای شرکت ها می تواند باشد(Chisea V2001).ساختارهای کارا و اثربخش در استراتژی های تکنولوژی به عنوان یکی از عوامل ساخت مزیت رقابتی در سازمان است(LeeH et al2008). در این فصل به تبیین عوامل موثر در استراتژی های اکتساب تکنولوژی به صورت عام و سپس به صورت تخصصی به تشریح بازیگران موثر در استراتژی های اکتساب تکنولوژی و روش های برون سپاری در صنعت فناوری اطلاعات پرداخته می شود.فرایندهای پنج گانه مدیریت تکنولوژیبرای درک اهمیت استراتژی تکنولوژی در سطح بنگاه لازم است نخست فرایندهای پنج گانه ی مدیریت تکنولوژی را، که در شکل (2-1) دیده می شوند(Phall et al 2006)، به اختصار تشریح کنیم. شکل 2-1- فرایندهای پنج گانه مدیریت تکنولوژی./ماخذ: (Phall et al 2006)مدیریت تکنولوژی از دیدگاه فرایندی مشتمل بر پنج فرایند زیر است:کشف و شناسایی تکنولوژی های مرتبط : این فرایند که سرآغاز یک مدیریت تکنولوژی اثربخش به شمار می آید، به کشف و شناسایی تکنولوژی هایی اختصاص دارد که به نحوی از انحاء با ماموریت و کارکردهای تعریف شده ی بنگاه ارتباط دارند. باید به خاطر داشته باشیم که تکنولوژی های مرتبط با بنگاه به سه دسته تقسیم می شوند : 1) تکنولوژی هایی که در کوتاه مدت باید در دسترس بنگاه قرار گیرند و هدف از دسترسی به آن ها بهبود عملکرد خارجی بنگاه از طریق تصحیح یا تکمیل تکنولوژی های موجود آن است. 2) تکنولوژی هایی که در میان مدت به کار بنگاه می آیند. این تکنولوژی ها برای تولید محصولات در دست توسعه ی بنگاه لازم خواهند بود. 3) تکنولوژی هایی که در بلندمدت به کار بنگاه می آیند. این گونه تکنولوژی ها که شاید "تکنولوژی های استراتژیک " عنوان مناسبی برای آن ها باشد، برای پاسخگویی به نیازی پنهان و بلندمدت بازار و به عبارت دیگر برای تولید و عرضه ی محصولاتی به کار می آیند که هم اینک در مرحله ی "طراحی مفهومی" قرار دادند و امید می رود که در بلندمدت به تولید برسند. از آنجا که تکنولوژی ها همانند دارند، تکنولوژی های مرتبط با بنگاه از این لحاظ به دو دسته چرخه ی عمر تقسیم می شوند که در جدول (2-1) آمده است:1) تکنولوژی های بالغ که اغلب به راحتی از طریق منابع مختلف در دسترس بنگاه قرار می گیرند، 2) تکنولوژی های نوظهور، که به تازگی در سطح جهانی پدید آمده اند و هنوز نوزاد به شمار می آیند. راه کشف و شناسایی این دو دسته از تکنولوژی ها متفاوت است. تکنولوژی های بالغ اغلب از طریق نشریات و کاتالوگ های صنعتی و یا از طرق اینترنت معرفی می شوند، و برخی از بنگاه هایی که مالک آن ها هستند، از طریق مختلف اعلامیه ی فروش می دهند . اما تکنولوژی های نوظهور اغلب تنها از طریق دیده بانی شناسایی و پایش می شوند. لذا یکی از الزامات اولین فرایند مدیریت تکنولوژی، به ویژه در بنگاه ها و سازمان هایی که ترجیح می دهند حداقل در آینده در خط مقدم تکنولوژی به پیش روند، دایرکردن یک واحد دیده بانی تکنولوژی است، که به مثابه ی "چشم مسلّح" بنگاه در شناسایی تکنولوژی های نوظهور عمل خواهد کرد. به هر تدبیر، از این گام فهرست بلند بالایی از تکنولوژی های بالغ و نو ظهور به دست می آید که با عملکرد بنگاه ارتباط دارند و از طریق یک ماتریس ساده به سه گروه تکنولوژی های مرتبط کوتاه مدت، تکنولوژی های مرتبط میان مدت و تکنولوژی های مرتبط بلندمدت تقسیم می شوند(Khalil Tarek 2000).جدول 2-1- ماتریس تکنولوژی های مرتبط بنگاه که شناسایی شده اندبازه احتمالی مورد نیاز تکنولوژی های بالغ تکنولوژی های نوظهور تکنولوژی 1 تکنولوژی 2 تکنولوژی 3 تکنولوژی 1 تکنولوژی 2 تکنولوژی 3 کوتاه مدت میان مدت

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  برای مشاهده توضیحات فایل  خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی های اکتساب تکنولوژی  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی های اکتساب تکنولوژی روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری استراتژی های اکتساب تکنولوژی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.