نمونه پیشینه تحقیق

دانلود نمونه مبانی نظری و پیشینه تحقیق,,پرسشنامه, نمونه پیشینه تحقیق, دانلود پرسشنامه,پیشینه تحقیق را چگونه بنویسیم

نمونه پیشینه تحقیق

دانلود نمونه مبانی نظری و پیشینه تحقیق,,پرسشنامه, نمونه پیشینه تحقیق, دانلود پرسشنامه,پیشینه تحقیق را چگونه بنویسیم

خرید ارزان پیشینه تحقیق ومبانی نظری کارآفرینی سازمانی

خرید ارزان پیشینه تحقیق ومبانی نظری کارآفرینی سازمانی

دانلود خرید ارزان پیشینه تحقیق ومبانی نظری کارآفرینی سازمانی خرید ارزان پیشینه تحقیق ومبانی نظری کارآفرینی سازمانی خرید ارزان پیشینه تحقیق ومبانی نظری کارآفرینی سازمانی

-------

خرید ارزان پیشینه تحقیق ومبانی نظری کارآفرینی سازمانی
خرید ارزان پیشینه تحقیق ومبانی نظری کارآفرینی سازمانی
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 32
حجم فایل: 423
قیمت: 43000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 32 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

کارآفرینی سازمانی مفهوم (( کارآفرینی سازمانی )) احتمالاً برای اولین بار در کشور سوئد به کار گرفته شد ( ویلام ، 2002 ، 2 ) .در این دهه همراستا با ناکارآمدی فرآیندهای اداری و دیوان سالاری در شرکتها ، فعالیت کارآفرینانه مورد توجه مدیران ارشد شرکتها قرار گرفت و درصدد برآمدند تا چنین فعالیتهایی را در ساختار اداری شرکتها تزریق نمایند ( استیونسون و گامپرت ، 1985 ، 89 ) . در جهان امروز تفکر نوآوری و کارآفرینی و استفاده از آن در سازمانها امری اجتناب ناپذیر است. همانگونه که تولد و مرگ سازمانها به بینش ، بصیرت و توانایی موسسین بستگی دارد ، رشد و بقای آن نیز به عواملی مانند توانایی ، خلاقیت و نوآوری منابع انسانی آنها بستگی دارد. اگر سازمانها نتوانند به تغییرات پاسخ دهند و یا در مقابل تغییرات حالت انفعالی به خود بگیرند از قافله عقب می مانند. به عبارت دیگر شرکتها یا باید به نوآوری و کارآفرینی بپردازند یا محکوم به فنا هستند. بنابراین باید فعالیتهای کارآفرینانه را در شرکتهای کوچک ترویج داد تا به فنا گرفتار نگردند. ( هادی زاده ، 1384 ، 13 و 15 ) . به طور کلی در تعاریفی که از کارآفرینی ارائه شده است، تفاوتهای مغایر و متناقضی به چشم می خورد. اما بر این نکته اتفاق نظر هست که اصطلاح کارآفرینی دست کم بخشی از کارکرد تصمیم گیری را در جهت هدایت عملیاتی سازمان دربر می گیرد. وجود این تفاوتها نشان دهنده ی گستردگی و اهمیت موضوع است که می تواند از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گیرد و از سوی دیگر نشان دهنده ی پویایی موضوع است که زمینه ی ارائه ی مدلها ، تئوریها و نظرات متفاوتی را فراهم می کند. در این فصل به توضیح و تفسیر هریک از متغیرهای کلیدی کارآفرینی همچون ریسک پذیری ، نوآوری و پیش فعالی ( پیشتازی ) می پردازیم تا درک معقولی از ادبیات مذکور بدست آید و در ادامه نیز به تاریخچه ی آنها می پردازیم. 2-2 کارآفرینی سازمانی :تعاریف متعدد کارآفرینی سازمانی که در مقالات و کتب مختلف و از دیدگاه صاحب نظران متعدد ارائه شده است، به طور قابل توجهی به هم شباهت دارند. مکنزی و دیکامبو (1986 ) معتقدند که فعالیت کارآفرینانه سازمانی می تواند شامل توسعه ی یک محصول جدید تا ایجاد یک فرآیند اثربخش باشد. جنینگ و یانگ (1990) کارآفرینی سازمانی را به عنوان فرآیند توسعه ی محصولات یا بازارهای جدید تعریف می کنند. کوراتکو و هورنسبای (1990 ) کارآفرینی سازمانی را به عنوان ایجاد کسب و کارهای جدید در درون چارچوب شرکتهای مادر توصیف می کنند. آریلا معتقد است که کارآفرینی سازمانی دارای سه بعد است که عبارتند از نوآوری ، توسعه ی محصولات ، خدمات یا فرآیندهای جدید و ریسک پذیری . از مجموع این تعاریف می توان نتیجه گرفت که کارآفرینی سازمانی عبارت است از : فرآیندی که فعالیتهای سازمانی را به سمت نوآوری ، ریسک پذیری و پیشتازی ( پیش فعالی ) سوق می دهد و می توان گفت که گرایش به کارآفرینی سازمانی در برگیرنده ی همین سه مولفه می باشد. در معنای کلی ، کارآفرینی سازمانی به معنای کارآفرینی در درون سازمان موجود است. به عبارت دیگر نوعی کارآفرینی است که در سازمانها و شرکتها و توسط واحدها و اعضای سازمان برای توسعه کسب و کار شرکت یا سازمان انجام می شود. علت رواج این مفهوم را می توان در نیاز سازمانها به هماهنگی با تغییرات محیط اجتماعی و اقتصادی دانست. این مفهوم شامل نیت ها و رفتارهای یک شرکت یا سازمان ( مانند ریسک پذیری ، نوآوری و پیشتازی ) جهت عزیمت از یک شرایط سنتی به حالتی بهتر می شود ( آنتونیک و پرودان ، 2001 ، ص 495 و 527 ) .2-3 اهمیت و ضرورت کارآفرینی در سازمان و شرکتها :کارآفرینی هم تحت تاثیر موسسات اجتماعی ما قرار می گیرد و هم روی آنها تاثیرمی گذارد یعنی کارآفرینی به قوانین بازی پاسخ می دهدواز طرف دیگربه طورفزآینده ای هدف قوانین بازی قرار می گیرد ( نوئل کمپل ؛ 2012 ) . امروزه بسیاری از شرکتها به لزوم کارآفرینی پی برده اند. درواقع این گونه تغییر گرایش دراستراتژی درپاسخ به سه نیاززیراست ( احمدپور داریانی ، 1384، ص 134-135 ) :افزایش سریع رقبای جدیدایجاد حس بی اعتمادی نسبت به شیوه های مدیریت سنتی در شرکتهاخروج بهترین نیروهای شرکتی و اقدام آنها به کارآفرینی مستقلیک بنگاه برای موفقیت می بایست با اتکا به کارآفرینی سازمانی بر توسعه ی محصولات وفناوری های جدید همت گمارد. کارآفرینی سازمانی به عنوان یکی از عوامل اصلی موفقیت سازمانها قلمداد می شود چرا که در بقاء، رشد و عملکرد سازمانها نقش اساسی بازی می کند به عبارت دیگر امروزه نقش کارآفرینی سازمانی در رشد و تعالی بنگاههای کوچک و بزرگ به اثبات رسیده است(منبع قبلی). کارآفرینی درون سازمانی ، با به وجود آمدن شکل های جدید کاری یا یادگیری ، امکان پاسخگویی خیلی سریع به تغییرات دربازارهایی که فعالیت می کنند را می دهد و قابلیت سازگاری شان به محیط بیرونی را افزایش می دهد ( کوین و میلس ، 1999، ص 47-63 ) . از طرف دیگرکارآفرینی درون سازمانی ، تاثیرات مثبتی بر روی عملکردهای مالی وغیرمالی سازمانها دارد ( آنتونیک ، 2003 ، ص 22-23 ) .از نتایج بالقوه کارآفرینی درون سازمانی ، اول رضایت شغلی است. رضایت شغلی به عنوان وضعیت احساسی مثبتی می تواند تعریف شود که در نتیجه ارزیابی شغلی فرد به وجود می آید. موفقیت شغلی ، تولید ، تعامل با کارکنان دیگر و خط مشی های سازمانی بر روی رضایت شغلی تاثیردارند ( هامپتوم و همکاران ، 2004 ، ص 102-105 ) .کارآفرینی درون سازمانی، با تامین استفاده موثر منابع داخلی شرکت ، به امکان بوجودآوردن رویکردهای صحیح متعلق به مدیریت و بازار را می دهد. از طرف دیگر به سبب اینکه یادگیری سازمانی ، حس موفقیت ، وارد شدن به یک تعامل ( تاثیرپذیری متقابل) بهتربا کارکنان دیگر را پشتیبانی می کند ، رضایت شغلی کارکنان را افزایش می دهد. این وضعیت راه راجهت کارکنان برای تولید کردن خروجی های مناسب با انتظارات مشتریان می گشاید .2-4 رفتار کارآفرینانه :مفهوم رفتار کارآفرینانه با رویکرد روانشناختی به عنوان موضوع کارآفرینی بر ویژگیهای رفتاری ازقبیل: خلاقیت،نوآوری،پیشگامی، چالش پذیری، خطرپذیری... وهمچنین برابعاد تجربه یپیشین ، دانش و زمینه ی خانوادگی کارآفرینان تاکید دارد .ازاین منظر تلاش می شود که عوامل وموضوعات زمینه ای موثرمانند: منابع انسانی،مالی،تکنولوژیکی، قلمرو وفضای مالکیتی، دسترسی به اطلاعات و برای فعال شدن ابعاد رفتاری ویژه ی کارآفرینی در افراد فراهم شود تا ازاین طریق رفتارکارآفرینی به منصحه ظهوربرسد. دراین دیدگاه تفاوت بین انسانها براساس یک یا مجموعه ای ازمتغیرهامانند: مدیران،کارکنان، زنان،جوانان، دختران، دانشجویان،مردان،اقلیتهای قومی- نژادی و... همچنین انواع کارآفرینان و زمینه ها وعوامل بازدارنده وتسهیل کننده برای بروز رفتارهای کارآفرینانه ی آنها مورد توجه جدی قرارگیرد ( محمدی الیاسی ، 1387 ، ص 16 ) . 2-5 مهارتهای کارآفرینی :2-5-1 مهارت شخصی : که دربردارنده ی مواردی ازقبیل : کنترل ونظم درونی، ریسک پذیری،نوآوری، توانایی اداره ی تغییر، تغییر محوری، پافشاری، مقاومت و پشتکار؛ و رهبری دوراندیشی دانست ) احمدپورداریانی ، 1379 ؛ صمدآقایی 1377 ) .2-5-2 مهارتهای مدیریتی :که عبارتند از برنامه ریزی و تعیین اهداف، تصمیم گیری،روابط انسانی،بازاریابی، مهارتهای مالی وحسابداری مدیریت، کنترل، مذاکره ومدیریت توسعه )هرسیوبلانچارد 1379 ؛هیسریچوپیترز 1383). 2-5-3 مهارتهای فنی : که عبارتند از : مهارتهای نوشتاری،ارتباطات شفاهی یا ارتباطات کلامی،نظارت یا ارزیابی، محیط ،مدیریت کسب وکار، فناوری، مهارت میان فردی، مهارت شنیداری ، توانایی سازماندهی، ایجاد شبکه های مدیریت) مدیریت مشارکتی( ،مربی گری، بازیگر و ایفا کننده ی نقش درتیم یا مهارتهای تیم سازی (موریسن 2000 ؛ ماگزین 2004) .

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  برای مشاهده توضیحات فایل  خرید ارزان پیشینه تحقیق ومبانی نظری کارآفرینی سازمانی  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت خرید ارزان پیشینه تحقیق ومبانی نظری کارآفرینی سازمانی روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود خرید ارزان پیشینه تحقیق ومبانی نظری کارآفرینی سازمانی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.