خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه رفاه اجتماعی و نظریات مرتبط با آن با فرمت docx در قالب 50 صفحه ورد
تعداد صفحات | 50 |
حجم | 85/295 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
ایران به عنوان یک کشور نفت خیز،طی دهه های گذشته بخش قابل ملاحظه ای از ثروت خود را به شکل انواع یارانه های آشکار و پنهان در خصوص کالاهای اساسی و حامل های انرژی هزینه نموده است،که قطعاً در بلندمدت قابل دوام نخواهد بود. به خصوص که مصرف انرژی در ایران به علّت پایین بودن قیمت انرژی بسیار بالا بوده است.هم چنین هدفمند نبودن یارانه ها و برخورداری بیشتر گروه های مرفه از یارانه ها،بویژه یارانۀ حامل های انرژی مشکلات عدیده ای را در کشور ایجاد کرده بود.
از منظر اقتصاد خرد،بخش عمومی و رفاه،چگونگی توزیع و تخصیص یارانه ها بر تخصیص و هدایت منابع و به دنبال آن رشد تولید و ثروت اثر عمیق دارند، از سوی دیگر جهت تعدیل و توزیع عادلانۀ ثروت در جامعه، ابزاری کلیدی محسوب می شوند. از دیدگاه اقتصاد کلان نیز این مقوله جایگاه ویژه ای در سیاست مالی و بودجۀ دولت دارد،لذا اصلاح نظام یارانه ها در اولویت طرح تحول اقتصادی بوده است
فهرست مطالب
ریشه یابی واژۀ یارانه
نحوۀ طبقه بندی یارانه ها در حساب های مالی
طرح هدفمند کردن یارانه ها
نگاهی به نقش دولت در مکاتب مختلف اقتصادی
مکتب کلاسیک
مکتب سوسیالیسم
مکتب اتریش
مکتب کینز
نظریه پردازان رفاهی و دولت رفاه
سبد مصرفی خانوار
رفتار مصرفی
نظریۀ رفتار مصرف کننده
نظریه پردازان مصرف و رفتار مصرفی
سطح رفاه خانوار
رفاه اجتماعی
نظریۀ لذّت گرایی
نظریۀ ارزش ـ منزلت
دیدگاه محرومیت نسبی
معنای لغوی واژۀ روستا
تعریف واژۀ خانوار
مروری بر تحقیقات پیشین
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه سازگاری و ویژگی های افراد سازگار با فرمت docx در قالب 30 صفحه ورد
تعداد صفحات | 30 |
حجم | 82/915 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
سازگاری اجتماعی به عنوان مهمترین نشانه سلامت روان، از مباحثی است که در دهه های اخیر توجه بسیاری از جامعه شناسان، روان شناسان و به ویژه مربیان را به خود جلب کرده است. همان گونه که در قسمتهای قبلی نیز به آن اشاره شد، رشد اجتماعی انسان، برای ادامه حیات او، از ضرورت زیادی برخوردار است. شاید بتوان گفت که رشداجتماعی، مهمترین جنبه رشد وجود هر شخص است. معیار اندازه گیری رشداجتماعی هر کس نیز، میزان سازگاری او با دیگران است. این دیگران، شامل افرادی مانند دوستان ، معلمان، افراد خانواده، بستگان، همسایگان و... می شود، حتی کسانیکه برای اولین بار انسان با آنها برخورد می کند. رشداجتماعی، نه تنها در سازگاری با اطرافیانی که فرد هم اکنون با آنها درارتباط است موثر است. بلکه بعدها در میزان موفقیت شغلی وپیشرفت اجتماعی آنها نیز تاثیر دارد(وایتزمن ،1373).
فهرست مطالب
مبانی تئوریک سازگاری
مبانی نظری سازگاری اجتماعی
ویژگی های افراد سازگار
عوامل موثر بر سازگاری
اشکال سازگاری
عوامل موثر در فرایند سازگاری
سازگاری اجتماعی دانش آموزان مدرسه
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه سازمان های مردم نهاد و کارکردهای آن با فرمت docx در قالب 17 صفحه ورد
تعداد صفحات | 17 |
حجم | 30/385 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
بانک جهانی سازمانهای مردم نهاد را به چند دسته تقسیم میکند: الف- سازمانهایی که برای جامعه و از سوی آن تشکیل یافته و دولت در آن دخالتی ندارد. ب- سازمانهایی که در درون خود حالت منعطف و دموکراتیک داشته و تلاش میکنند تا خالی از مقاصد منفعت طلبانه برای خویش، به مردم خدمت کنند. ج- سازمانی با ساختار غیرانتفاعی و ماهیتی داوطلبانه و توسعه محور است. د- سازمانی که به احزاب سیاسی وابستگی نداشته باشد و برای کمک، توسعه، بهداشت و سلامت جامعه فعالیت میکند. ه- سازمانی که تلاش دارد کیفیتزندگی افراد را با تأکید بر علل ریشهای مشکلات ارتقاء بخشد (بانک جهانی، 2001: 246).
سازمان ملل متحد اصطلاح NGO را به گروههای غیرانتفاعی داوطلبانه از شهروندان جهانی اطلاق میکند که در سطح محلی، ملّی و بینالمللی تشکیل شده باشند. آنها نظرات و ارزیابیهای کارشناسی خود را ارائه میدهند و به مثابه مکانیسم هشداردهنده عمل میکنند، همچنین آنها در اجرای توافقنامههای بینالمللی همکاری و نظارت دارند. درتعریف دیگر از سازمان ملل آمده است: گروهی از افراد که داوطلبانه و با هدف غیرانتفاعی گردهم میآیند و درسطح محلی یا بینالمللی فعالیت میکنند (سازمان ملل متحد، 1992 به نقل از جوانی، 1390: 55).
فهرست مطالب
2- 5 سازمانهای مردم نهاد و مفاهیم آن
2-5-1 تعریف سازمانهای مردم نهاد
2-5-2 ویژگیهای سازمانهای مردم نهاد
2-5-3 کارکردها و نقشهای سازمانهای مردم نهاد
2-5-4 انجمن حمایت از حقوق کودک به عنوان نهاد حمایتی
2-5-5 اهداف و برنامههای انجمن حمایت از حقوق کودک
2-5-6 جمعیت تحت پوشش سازمانهای مردم نهاد کودکان خیابانی
2-5-7 فعالیتهای عمده سازمانهای مردم نهاد کودکان خیابانی
2-5-8 درآمدهای سازمانهای مردم نهاد کودکان خیابانی
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با فرمت docx در قالب 62 صفحه ورد
تعداد صفحات | 62 |
حجم | 100/767 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
همزمان با کار زیمل، دیدگاه جدیدی نسبت به روابط اجتماعی بعنوان منبعی از معنا و نظم در کار جامعهشناس پیشکسوت فرانسوی امیل دورکیم آشکار گردید.دورکیم این اندیشه را بابحث گذار طولانیمدت از همبستگی مکانیکی به ارگانیکی مطرح کرد. برای او در گذشته انسجام از نوع مکانیکی بوده به خاطر این که آن فاقد قوه تفکر و از روی عادت و مبتنی بر الزمات و ساختار ثابتی از ارباب و رعیت بوده است. در این ساختارهمه از پایگاه و موقعیت خودوهمچنین موقعیت دیگران باخبر بودند و بعلاوه همه مردم عقاید یکسانی دارند که بر پایه مذهب است امادر انسجام ارگانیکی ساختار اجتماعی، ساختاری پیچیده است و تقسیم کار پیشرفتهای دارند (یان کرایب، 1382؛ 127).
فهرست مطالب
تاریخچه سرمایه اجتماعی
2-1-2- ماهیت سرمایه
2-1-3- نسبت سرمایه اجتماعی با دیگر انواع سرمایه
2-1-4- ابعاد سرمایه اجتماعی
2-1-4-1 بعد ساختاری
2-1-4-2 بعد شناختی
2-1-4-3- بعد رابطهای
2-1-5- سطوح سرمایه اجتماعی
2-1-6-پیامدهای منفی سرمایه اجتماعی
2-1-7- نظریههای سرمایه اجتماعی
2-1-7-11-پاملا پاکستون
2-1-7-12- کاکس
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه سرمایه اجتماعی و محیط زیست و پیشینه پژوهشی آن با فرمت docx در قالب 24 صفحه ورد
تعداد صفحات | 24 |
حجم | 60/846 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
انسان در دوران تسلط بلامنازع بر طبیعت، در سرمستی ناشی از قدرت علمی و فنی خویش، رویه و روالی را در پیش گرفت که زندگی خویش و ساکنان کره زمین به خطر انداخته است. دستاوردهای قدرت علمی و فنی انسان، هر چند منجر به پیشرفت های در بخش اقتصادی و تکنولوژیکی شد، اما این دستاوردها دارای پیامدهای پیش بینی نشده ای بود که تخریب محیط زیست، کاهش منابع زیر زمینی و تهدید زندگی انسان از جمله دستاوردهای پیش بینی نشده قدرت علمی و فنی است. این پیامدهای پیش بینی نشده ناشی از خودخواهی ها، سودجویی ها و خودکامگی های انسان در این دوره است. بر این اساس، مردم این دوره، به طبیعت چنان می نگرند که می توان آن را به میل خود در اختیار گرفتند و با بهره برداری از منابع آن می توان نیازها، جاه طلبی ها و هوس های خویش را برآورده سازند.
فهرست مطالب
مقدمه
پیشینه تاریخی
رفتارهای زیست محیطی
وضعیت محیط زیست
تاریخچه اجلاس و کنفرانسهای زیست محیطی
تاریخچه و تعاریف مفهوم سرمایه اجتماعی
پیشینه تحقیق
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه شاخص های کیفیت زندگی و نظریات مرتبط با آن با فرمت docx در قالب 29 صفحه ورد
تعداد صفحات | 29 |
حجم | 53/515 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
شکی نیست که واقعیتها و شرایط عینی جامعه و وضعیت مادی زندگی فرد نیز در آن نقشی تعیین کننده دارند. اما، باید توجه داشت که انسان موجودی است که براساس تصویر ذهنی خود از واقعیت نه خود واقعیت زندگی می کند و رفتارش متأثر از برداشتهای ذهنی و درکی است که از واقعیت دارد و این برداشتها و ادراکات، الزاماً با واقعیت انطباق ندارند. افزون بر آن، تصویر ذهنی و برداشت هر فرد درباره واقعیتی معین با دیگری تفاوت دارد. بر این اساس می توان گفت که: برداشت ما از شرایط عینی و واقعیتهای زندگی است که احساس مان را درباره زندگی و کیفیت زندگی شکل می دهد. پس این شخص است که باید احساس کند کیفیت زندگیاش مطلوب است یا نه.
برداشت افراد در این باره با یکدیگر یکسان نیست. بر این اساس شاید بتوان نتیجه گرفت که میان ارزیابی جوانان از واقعیتهای زندگی و مطلوبیت کیفیت زندگی و از آن مهمتر معیارهایی که برای ارزیابی زندگی خود دارند، با آنچه پدران و مادران و حاکمان و مسئولان جامعه دارند، تفاوت وجود دارد و این شکاف، مدام رو به گسترش بوده و عمیقتر خواهد شد. اما، واقعیت مهمتر آن است که روان شناسان، دانشمندان مغز و اعصاب و پژوهشگران علوم شناختی به ما می گویند که برداشتها و تصاویر ذهنی و به معنایی دقیقتر، مدلهای ذهنی را می توان تغییر داد.
فهرست مطالب
شاخص های کیفیت زندگی بر اساس نظریه های مختلف
متغیرهای عینی
متغیرهای ذهنی
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه فرهنگ و مطالعات فرهنگی با فرمت docx در قالب 68 صفحه ورد
تعداد صفحات | 68 |
حجم | 118/884 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
مطالعات فرهنگی از طریق هوگارت و ویلیامز که نوشته هایشان بلافاصله پس از نگارش در دبیرستان ها و دانشسراها مورد توجه واقع می شد، از درون لیویسیسم سر برآورد.هوگارت و ویلیامز هر دو از دوره آموزش اجباری تدریس می کردند و مهم این است که در دوره های آموزشی مخصوص کارگران درس می دادند. به این ترتیب، تجربه شان در لیویسیسم همراه با احساسی دوگانه بود. از یک سو، می پذیرفتند که آثار اصیل مورد توجه لیویسیسم غنی-تر از به اصطلاح «فرهنگ توده ای» معاصر است و فرهنگ باید بر اساس توانایی اش در تعمیق و توسعه تجارب ارزیابی شود؛ از سوی دیگر، تشخیص می دادند که لیویسیسم به صورت های زندگی مشترکی که آنها از آن برخاسته بودند، در بدترین حالت اصلا توجهی ندارد و یا حداقل اینکه ارتباطی با آن برقرار نکرده است (دورینگ، 1382، ص4).
فهرست مطالب
مرور نظری رویکرد مطالعات فرهنگی
2-4-1-تاریخچه
2-4-2-زمینه های اصلی مطالعات فرهنگی
2-5-مطالعات فرهنگی و فرهنگ عامه
2-6-رابطه متن و مخاطب در مطالعات فرهنگی
2-7-آنتونیو گرامشی
2-8-استوارت هال
2-9-میشل دوسرتو
2-10-جان فیسک
2-11-گادامر
2-12-بوردیو
2-13-مرور تجربی
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه کارآفرینی و انواع آن با فرمت docx در قالب 56 صفحه ورد
تعداد صفحات | 56 |
حجم | 3895/741 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
کارآفرین کسی است که فرصت و ارائه یک محصول، خدمت، روش و سیاست جدید برای یک مشکل قدیمی می یابد و می خواهد پیامد اندیشه، محصول یا خدمات خود را بر نظام مشاهده کند(Tropman; 1989: 10). به عبارتی دیگر، کارآفرین شخصی است که بهترین و آخرین موقعیت اقتصادی و تجاری را کشف می کند و روش استفاده از این فرصتها را می داند. این فرد معمولا دارای استعداد، خلاقیت، ابتکار، سازماندهی و مدیریت در سطح بالایی است(صابر، 1381: 14). در نتیجه، کارآفرین کسی است که با آینده نگری خاص، دارای قدرت تجزیه و تحلیل محیطی بالاست و با پند گرفتن از گذشته براساس میزان دانش و با شخصیتی تحول پذیر از قدرت خطرپذیری، نوآوری و خلاقیت بالایی برخوردار است. چنین ویژیگی هایی در کارآفرین او را به کشف و شناسایی فرصت های بالقوه و بالفعل محیط وادار می کند تا با بهره گیری شایسته، عقلانی و اقتصادی از منابع موجود و با رعایت حقوق انسانی، مکانی و فضایی، کسب و کار جدید ایجاد و منفعت شخصی و جمعی را دنبال کند.
فهرست مطالب
کارآفرینی
مفهوم واژه کارآفرین
سیرتحول و تطور مفهوم کارآفرینی
اهمیت و ضرورت کارآفرینی
کارآفرینی روستایی
انواع کارآفرینی
عوامل موثر در موفقیت کارآفرینی روستایی
عوامل اجتماعی
عوامل محیطی
عوامل نهادی(سازمانی)
دیدگاه های موجود در کارآفرینی روستایی
دیدگاه جامعه شناختی و جمعیت شناختی
دیدگاه روان شناختی
دیدگاه اقتصادی(کارآفرینی درون نظریه اقتصادی)
توسعه کارآفرینی و رشد اقتصادی
دیدگاه توسعه ای و محیطی
جایگاه فضا در کارآفرینی روستایی
محیط زیست و کارآفرینی
کار آفرینی روستایی و پایداری منطقه ای
رویکرد قلمروی (سرزمینی) و توسعه کارآفرینی در مناطق روستایی
دیدگاه نهادی
دولت و توسعه کارآفرینی در روستاها
سابقه کارآفرینی در ایران
کارآفرینی روستایی در ایران
سیاست ها و راهکارهای توسعه کارآفرینی روستایی
کارآفرینی روستایی و تجارب کشورهای مختلف
موقعیت جغرافیایی روستای کندلوس
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه منطقه آزاد و تاریخچه شکل گیری آن با فرمت docx در قالب 30 صفحه ورد
تعداد صفحات | 30 |
حجم | 43/1008 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
به لحاظ تاریخی در فاصله سده های 12 تا 17 میلادی شهرها و ایالتهای کوچک و متعددی در اروپا به وجود آمد که هر یک در راه تولید و تجارت جهانی با اخذ مالیات و وضع مقررات، محدودیتهایی را ایجاد میکردند. اعمال سیاستهای محدود کننده در این شهرها و ایالتها منجر به افت تقاضا گردید. در مقابل، شهرها و ایالات دیگری بودند که سیاست تجارت آزاد را در مورد تعداد محدودی از کالاها اعمال میکردند. اعمال این سیاست موجب شد این کالاها از رونق خاصی برخوردار گردند و تولید کنندگان و تجار درگیر در مبادلات آن کالاها از وضع بهتری برخوردار باشند. همین مشاهده و موفقیت نسبی تجارت کالا در ظهور مکتب فکری جدیدی که بعدها مکتب سوداگری (Mercantilist School) نام گرفت مؤثر بود؛
لذا در قرون 17 و 18 مکتب سوداگری پندارهای گذشته را به هم ریخت و تقریباً کلیه ملتهای سوداگر برای افزایش قدرت خویش، تشویق صدور کالا در مقابل ورود طلا را هدف خویش قرار دادند اما در راستای این هدف ملتهای سوداگر دیوارهای عظیم گمرکی را نیز برای حمایت از بازرگانان و تولیدکنندگان داخل بر افراشتند. تضادی که بین گسترش و محدودیت تجارت به وجود آمد حتی امروزه نیز در تجارت بینالمللی حاکم است. برای غلبه بر این تضاد بعضی از ملتها به منظور افزایش منافع خود دست به ایجاد این بنادر آزاد زدند. کشور ایتالیا (رم قدیم) در این زمینه پیشتاز شد و بندر لگهورن را در سال 1547 میلادی به صورت بندر آزاد در آورد. در همین دوران بندرهای دیگری به حالت آزاد درآمدند که میتوان از مارسی، بایون، دانکرک، برمن و هامبورگ نام برد. در قرن 19 بیشتر بنادر آزاد اروپایی از صورت بنادر آزاد خارج شدند. (طرح ایجاد مناطق آزاد در ایران; 1372; اجلالی; 1373; اجلالی; 1373)
فهرست مطالب
2-2 منطقه آزاد
1-2-2 تاریخچه و شکلگیری مناطق آزاد
2-2-2 دیدگاههای نظری ایجاد مناطق آزاد
3-2-2 تجربیات بینالمللی و دیدگاههای سازمانهای جهانی ایجاد مناطق آزاد
4-2-2 ویژگیهای مناطق آزاد
5-2-2 آثار ایجاد مناطق آزاد
6-2-2 هدفها، خط مشیها و پارامترهای مهم در توسعه مناطق آزاد
7-2-2 مراحل توسعه مناطق آزاد
3-2 برنامهریزی توسعه منطقهای
1-3-2 تئوری هسته و پیرامون
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه عدالت و گرایش های سیاسی با فرمت docx در قالب 50 صفحه ورد
تعداد صفحات | 50 |
حجم | 107/707 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
نگرش (attitude) از واژه aptitudo لاتین قدیم سرچشمه گرفته است و به معنای نوع خاصی از باور است که اجزای احساسی و ارزیابی-کننده دارد. واژه attitude در فارسی، هم به گرایش و هم به نگرش ترجمه شده است. در یک معنا، نگرش ارزشیابی اندوخته شده خوب یا بد از یک شیء یا مورد است (آرونسون، 1382: 162). به طور کلی، اصطلاح نگرش، مباحث جامعه¬شناختی و روانشناختی را به یکدیگر متصل می¬کند. نگرش به یک جهتگیری نسبتاً ثابت، عام یا خاص، مثبت یا منفی به سوی انواع رفتارها، افراد یا چیزها اشاره دارد (Sharma; 1992). نگرش¬ها می¬توانند به عنوان یک عنصر پایا و ماندنی برای سنجش و ارزیابی عمومی افراد، عینیات یا موضوعات تعریف شوند. به این معنی که نگرش¬ها تمایل به پایداری در طی زمان دارند. در واقع یک احساس آنی و زودگذر نمی¬تواند به عنوان یک نگرش محسوب شود. نگرش¬ها دربرگیرنده¬ی حداقل، درجه¬ای از انتزاع هستند (Baron & Byrne; 1987: 116).
فهرست مطالب
مقدمه
2-2 دیدگاههای مربوط به گرایشهای سیاسی
3-2 نظریههای مربوط به گرایش سیاسی
4-2 دیدگاههای مربوط به عدالت
5-2 احساس عدالت
6-2 چارچوب نظری پژوهش
7-2 فرضیههای پژوهش
8-2 مدل نظری پژوهش
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه فرهنگ و ارزش های فرهنگی با فرمت docx در قالب 9 صفحه ورد
تعداد صفحات | 9 |
حجم | 29/153 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
فلیپ اسمیت (1387) نویسنده ی کتاب «درآمدی بر نظریه ی فرهنگی» با وام گرفتن از تعاریف متعدد، فرهنگ را متمایزتر و مجردتر از آن چیزی که ما آن را راه و رسم زندگی می نامیم تعریف نموده و در ادامه فرهنگ را به عنوان عرصه سازمان یافته باورها، ارزش ها، نمادها، نشانه ها و گفتمان ها در نظر می گیرد. وی معتقد است فرهنگ امری مستقل است و نمی توان آن را بازتاب محض قدرت های زیربنایی اقتصادی، تقسیم قدرت، یا نیازهای ساختاری اجتماعی توصیف نمود و فرهنگ محدود به هنر نیست بلکه بر تمامی جنبه ها و سطوح زندگی اجتماعی تسّری دارد(اسمیت، 1387: 23-20).
فهرست مطالب
2-2-1- مفهوم فرهنگ
2-2-1-1- تعریف فرهنگ
2-2-1-2- ویژگیهای فرهنگ
2-2-2- مفهوم ارزش
2-2-2-1 تعریف ارزش
2-2-2-2- طبقه بندی ارزشها
2-2-2-3- تعریف ارزشهای فرهنگی
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه توسعه و ابعاد آن با فرمت docx در قالب 30 صفحه ورد
تعداد صفحات | 30 |
حجم | 41/760 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
برخلاف اختلاف بر سر مفاهیم و تعاریف توسعه، تقریباً همگی در مورد آغازگران بحث در مورد توسعه متفقالقول هستند. این آغازگران متفکران غربی بودند که اکثر آنها مدافع نظام سرمایهداریاند. «شیوهی بررسی، ارزیابی و جهتگیری اکثر مدافعان توسعه از نظرگاه سرمایهداری بر اساس وضعیت فکری و اجتماعی کشورهای غربی بوده و طبعاً کمتر به مسایل و نیازهای جهان سوم توجه کردهاند.» (آزادارمکی; 1386; ص. 7) لذا با توجه به خاستگاه نخستین متفکران توسعه، تعاریف و رویکردهای آن نیز بیشتر جنبهی اقتصادی پیدا کرد و نوع نگاهها به سمتی پیش رفت که جوامع غربی را پیشرفته و دیگر جوامع را عقب مانده تلقی نمود و راه پیشرفت جوامع شرقی را در تقلید در حوزههای عمرانی و اقتصادی دانست.
فهرست مطالب
1-2 توسعه
مقدمه
1-1-2 مفاهیم توسعه
2-1-2 ابعاد توسعه
3-1-2 شاخصهای توسعه
4-1-2 نهادگرایی و توسعه
5-2-1 توسعه و جهانی شدن
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه رسانه و نظریه های جنسیتی با فرمت docx در قالب 28 صفحه ورد
تعداد صفحات | 28 |
حجم | 50/523 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
تصویر فرهنگی زنان در در رسانه های جمعی از نظر فمنیست ها در جهت حمایت و تقسیم کار جنسی و تقویت مفاهیم پذیرفته شده درباره زنانگی و مردانگی به کار میرود. رسانه ها با فنای نمادین زنان به ما می گوید که زنان باید در نقش همسر ، مادر ، کدبانو و غیره ظاهر شوند و در یک جامعه پدر سالار ، سرنوشت زنان به جز این نیست . باز تولید فرهنگی نحوه ایفای این نقش ها را به زنان می آموزد و سعی می کند آنها را در نظر زنان طبیعی جلوه دهد ( استریناتی ، ١٣٨٠ : ٢٤٢)
فهرست مطالب
جنسیت نظرهی های فمنیستی
جنسیت و رسانه
نظریه های فمنیستی فیلم
تحلیل پساساختگرایی و نظریه فیلم
مکتب بیرمگام
مطالعه ی مخاطبین
پست مدرنیسم
مطالعات فرهنگی
چارچوب مفهوم
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه رضایتمندی و الگوهای آن با فرمت docx در قالب 14 صفحه ورد
تعداد صفحات | 14 |
حجم | 36/215 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
نظریه استفاده و رضامندی ضمن فعال انگاشتن مخاطب، بر نیازها و انگیزه های وی در استفاده از رسانه ها تاکید می کند و بر آن است که ارزش ها، علایق و نقش اجتماعی مخاطبان مهم است و مردم بر اساس این این عوامل آن چه را می خواهند ببینند و بشنوند، انتخاب می کنند (مهدی زاده، 1391: 71). سوال اساسی رویکرد استفاده و خشنودی چنین است: چرا مردم از رسانه ها استفاده می کنند؟ و آن ها را برای چه منظوری به کار می برند؟ (مک کوایل، 1387: 104).
پژوهش ها[ی این نظریه] روی انتخاب، پذیرش و نحوه پاسخ دهی به مخاطبان رسانه متمرکز شده اند. میزان فعال انگاشته شدن مخاطب در درجه اول بستگی دارد به این که تا چه حد آگاهانه و با انگیزه دست به انتخاب می زند، اما به همین جا ختم نمی-شود و به موضوعاتی مثل تامل آگاهانه در رسانه و بهره برداری از آنچه از رسانه در سایر عرصه های زندگی به دست می آورد نیز می کشد (مک کوایل، 1388: 331).
فهرست مطالب
نظریه استفاده و رضامندی
2-2-فرضیه های اصلی نظریه استفاده و رضامندی
2-3-عناصر الگوی نظریه استفاده و رضامندی
2-3-1-نیازها و انگیزه ها
2-3-2-خشنودی
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه رفتار متقابل و تحلیل آن با فرمت docx در قالب 54 صفحه ورد
تعداد صفحات | 54 |
حجم | 138/679 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دیدگاه برن درباره شخصیت یک دیدگاه اجزا نگرانه و چندگانه است. برن به سه نوع حالت نفسانی اعتقاد دارد که عبارتند از: روان بیرونی، روان نو و روان باستانی. روان بیرونی به شیوه ای تقلیدی و قضاوتی شکل می گیرد و درصدد است که مجموعه هایی از معیارها و ملاک های اکتسابی را به اجرا درآورد. روان نو عمدتاً به تبدیل محرک ها به مجموعه اطلاعات تمایل دارد و نیز به پردازش و بایگانی این اطلاعات براساس تجربیات قلبی علاقمند است. روان باستانی تمایل دارد که براساس تفکر مبرا از منطق و ادراک هایی که به طور ضعیفی از هم متمایز و یا تحریف شده اند به طور ناگهانی و ناآگاهانه تری و اکنش نشان دهد. برن تجلیات این سه حالت نفسانی را تحت عنوان حالتهای من معرفی میکند. حالتهای من سه گانه او عبارتند از: "حالت من والدینی"، "حالت من بالغ، و حالت من کودکی". "حالت من والدینی" از روان بیرونی، "حالت من بالغ" از روان نو و "حالت من کودکی" از روان باستانی نشأت می گیرد(شفیع آبادی و ناصری، 1380).
فهرست مطالب
تحلیل رفتار متقابل
تاریخچه تحلیل رفتار متقابل
تعریف تحلیل رفتار متقابل
فلسفه تحلیل رفتار متقابل
نظریه شخصیت برن
تحلیل کنشی حالات نفسانی
کودک مطیع و کودک طبیعی
کودک مطیع و سازگار با بخش های مثبت و منفی
کودک طبیعی با بخش های مثبت و منفی
والد مهربان و تغذیه کننده با بخش های مثبت و منفی
تشخیص حالات نفسانی
تشخیص رفتاری
سرنخ های والد
سرنخ های بالغ
سرنخ های کودک
تشخیص رفتارهای اجتماعی
تشخیص برمبنای شرح حال
تشخیص پدیدار شناختی
روابط متقابل
روابط متقابل مکمل
اولین قانون ایجاد رابطه
رابطه متقابل متقاطع
دومین قانون ایجاد رابطه
نوازش ها
انواع نوازش
نوازش خواستن
خنثی کنندگان یا پس ران های "والد"
وضعیت های زندگی
گروه درمانی با رویکرد تحلیل رفتار متقابل
رضایت زناشویی
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه سازگاری و ناسازگاری اجتماعی با فرمت docx در قالب 23 صفحه ورد
تعداد صفحات | 23 |
حجم | 42/294 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
خدایاری فرد؛(1385) معتقدند که سازگاری، تمایل ارگانیزم برای تغییر فعالیتهای خود در راستای با محیط است که در واقع پاسخی به تغییرات محیط پیرامون میباشد. این ویژگی تعامل و سازگاری فرد با دیگر افراد و ساختارهای ارزشی در واقع مهارت اجتماعی است که تعامل پیوندها و مناسبات او با دیگران و جنبههای ارزشی جامعهای که در آن زندگی میکند را تأمین میکند. با توجه به این تعریف باید تمایزی بین سازگاری فیزیولوژیک و سازگاری اجتماعی قائل شد. زیرا اگر ارضای نیازهای فیزیولوژیک زندگی برای موجود غیر ممکن شود بقای موجود زنده به خطر میافتد. ولی سازگاری اجتماعی برعکس نیازهای فیزیولوژیک در صورت برآورده نشدن آسیبی به بقای موجود زنده از نظر زیستی نمیرساند اما رفتارهای او را غیرانطباقی میکند. دبوراه، ترنر و رومانو ؛(1993)
سازگاری اجتماعی را جریانی میدانند که توسط آن روابط میان افراد، گروهها و عناصر فرهنگی در وضع رضایت بخشی برقرار باشد. به عبارت دیگر روابط میان افراد و گروهها طوری برقرار شده باشد که رضایت متقابل آنهارا فراهم سازد. تیلور، لتیا و شلی سازگاری اجتماعی را مترادف با مهارت¬های اجتماعی میدانند، از نظر آنها مهارت¬های اجتماعی عبارت است از توانایی ایجاد ارتباط متقابل با دیگران در زمینههای اجتماعی خاص که در عرف جامعه قابل قبول و ارزشمند باشد. این مهارت¬ها باید دارای بهرهای دوجانبه باشد. به عبارتی دیگر در عین حال که برای شخص مفید است برای دیگران نیز سودمند باشد. خدایاری فرد؛(1385).
فهرست مطالب
سازگاری و ناسازگاری
23-2 تعاریف در حیطه سازگاری اجتماعی
24-2 تحلیل فرآیند سازگاری اجتماعی
25-2 علائم بالینی اختلالات سازگاری
26-2 انواع ناسازگاری
26-2-1 گروه اول ناسازگاران اجتماعی
26-2-2 گروه دوم ناسازگاران حسی و حرکتی
26-2-3 گروه سوم ناسازگاران ذهنی و عقلی
27-2 بهداشت روان و سازگاری
28-2 ملاک و معیارسازگاری
29-2 عوامل مؤثر بر سازگاری اجتماعی
29-2-1 عوامل فردی
29-2-2 هوش
29-2-3 عوامل خانوادگی
29-2-4 عوامل اجتماعی
29-2-5 رسانه های گروهی
29-2-6 گروه همسالان
29-2-7 عوامل مذهبی و اخلاقی
30-2 سازگاری با دانشگاه
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه مفهوم بازنمایی و نظریات مرتبط با آن با فرمت docx در قالب 15 صفحه ورد
تعداد صفحات | 15 |
حجم | 81/958 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
بازنمایی، نه انعکاس و بازتاب معنای پدیدهها در جهان خارج که تولید و ساخت معنا بر اساس چارچوبهای مفهومی و گفتمانی است. از آنجا که رسانهها، فراگیرترین نهاد تولید، بازتولید و توزیع معرفت و آگاهی در جهان جدید هستند، میتوان محتوای آنها را منبع معنی قدرتمندی درباره جهان اجتماعی دانست. بازنمایی های رسانهای از این لحاظ اهمیت دارند که شناخت و باور عمومی را شکل میدهند (قبلی : 9). رسانهها به واسطه ابزارهایی چون طبیعی سازی و کلیشه سازی مفاهیم جامعه را بازتولید میکنند. بازنمایی، فرایندی است که نشانههای معنایی جامعه را در قالب ساختارهای ایدئولوژی و به طور معمول، موافق با مناسبات قدرت حاکم، بازتولید و توزیع می-کنند. «زبان رسانه، واسطه ممتازی است که معنا از طریق آن تولید و توزیع میشود» (قبلی: 22). بر این اساس، اشیا و رویدادها به خودی خود معنا ندارند بلکه این رسانهها هستند که به آنها معنا میدهند.
فهرست مطالب
نظریه های بازنمایی
نظریۀ استوارت هال
نظریۀ جان فیسک و کالین مککیب
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه مهارت ارتباط موثر و اهمیت آن با فرمت docx در قالب 22 صفحه ورد
تعداد صفحات | 22 |
حجم | 40/966 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
منظور از ارتباط فرایندی است که به موجب آن میتوانیم پیامهایی را به دیگران منتقل کنیم و یا اطلاعات و پیامها را از جانب آنها دریافت کنیم. ارتباط دارای ویژگیهای متعدد و متفاوتی است (برای مثال هرارتباطی مستلزم حضور دو یا چند واحد اجتماعی است). هدف اصلی ارتباط انتقال پیام و اطلاعات است و هر گونه اشکالی در انتقال پیام موجب اختلال در ارتباط میگردد. اسکات ؛(1998).
برقراری روابط اجتماعی مستلزم رعایت اصول و قوانینی است که از یک سو به ایجاد حفظ و تداوم روابط کمک میکند و از سوی دیگر موجب کارآمدی این روابط میگردد. برقراری روابط اجتماعی ضروری است و ما نمیتوانیم بدون برقراری ارتباط زندگی کنیم. هنگامی که انسانها در کنار هم باشند و اجباراً با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند، زیرا آن چه انجام میدهند، یا نمیدهند و آن چه میگویند و نمیگویند توسط دیگران تفسیر میشود. حتی سکوت ما نیز گونهای از ارتباط است. «ارتباطات الزامی و غیر قابل برگشتند» در جامعه ی انسانی ارتباط یک جریان غیر قابل برگشت است، زیرا هر آن چه که میگوییم و انجام میدهیم، حائز اهمیت است و جزئی از روابط، محسوب میگردد.
فهرست مطالب
مهارت ارتباط مؤثر
11-2 تعریف ارتباط
12-2 ضرورت و اهمیت ارتباطات
13-2 اصول و مقررات ارتباطات بین فردی
14-2 عناصر اصلی ارتباط
15-2 عوامل مؤثر در شروع ارتباط
16-2 موانع ارتباط
17-2 مهارت جرأتمندی
18-2 قدرت ابراز وجود
19-2 اهمیت مهارت جرأتمندانه
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه مهارت زندگی و طبقه بندی بین المللی از آن با فرمت docx در قالب 21 صفحه ورد
تعداد صفحات | 21 |
حجم | 45/849 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
نخستین کشوری که به آموزش مهارت های زندگی اقوام محلی در سطح اجتماع و مدرسه اقدام کرد، ایالات متحده و پس از آن کشور انگلستان بود. کریمی درمنی؛(1385) برنامه مهارت های زندگی یکی از راهبردهای متمرکز بر فرد است و تلاش میکند از طریق افزایش توانایی مقابلهای افراد، ظرفیت آنان را در جهت مقابله با چالشها، کشمکشها و تمایلات زندگی روزمره ارتقاء دهد.به عبارت دیگر افراد را در برابر مشکلات ایمن نماید. برنامه آموزش مهارت های زندگی برای اولین با توسط دکتر گیلبرتجی بوتوین پروفسور روانشناس عضو دپارتمان بهداشت عمومی و روانپزشکی دانشگاه کرنل در سال 1979 مطرح شد.
فهرست مطالب
مقدمه
2-2 تاریخچهی آموزش مهارتهای زندگی در جهان
3-2 تاریخچهی آموزش مهارتهای زندگی در ایران
4-2 تعریف سازمان بهداشت جهانی از مهارتهای زندگی
5-2 طبقه بندی بین المللی مهارتهای زندگی
5-1-2 مهارت عمومی، اصلی یا مشترک
5-2-2 مهارت های خاص یا غیرمشترک
6-2 کاربرد مهارتهای زندگی(ارتباط مؤثر و جرأتمندی)
7-2 اهداف آموزش مهارتهای زندگی
8-2 انواع مهارتهای زندگی
9-2 نقش مهارتهای زندگی در ارتقای بهداشت روان
نمودار شکل یک پنج حوزه اصلی مهارتهای زندگی
شیوه های آموزش مهارت های زندگی
21-2 اجرای برنامهی آموزش مهارت های زندگی
نمودار شکل دوآثارمختلف آموزش مهارتهای زندگی در طی زمان
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه ارزش های سیاسی و فرهنگ دموکراتیک با فرمت docx در قالب 50 صفحه ورد
تعداد صفحات | 50 |
حجم | 80/301 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
مریم قاضی نژاد، در پی شناخت و تحلیل پدیده تفاوت یا شکاف نسل ها در بعد ارزش ها بوده است. هدف اصلی این پژوهش شناخت درجه اهمیت و اعتبار تحولات ارزشی در میان سه نسل، بعد از انقلاب (29-15سال)، نسل انقلاب (45-30سال) و قبل از انقلاب (65-46سال) و شناسایی تفاوت های معنی داری ارزشی در بین سه نسل به صورت مقطعی بوده است. داده های به دست-آمده گویای آن است که هر چند برخی شباهت های ارزشی مرتبط با سطوح اجتماعی و ملی مانند نظم و امنیت، همکاری و توسعه و... در سه نسل وجود دارد، اما از لحاظ جهت گیری های ارزشی فرد گرایانه و مجموعه ارزش های ابزاری و شیوه های رسیدن به غایات ارزشی، بین سه نسل و عمدتاً بین نسل سوم (جوان) و نسل دوم تفاوت جدی و معنی داری وجود دارد ولی این تفاوت ها به حدی بزرگ نیست که از آن به شکاف یا گسست نسلی تعبیر نمود (قاضینژاد،1383).
فهرست مطالب
سطوح نظری
تئوری نسلی
فرهنگ سیاسی
شاخصهای ارزش دموکراتیک
منابع