-------
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 104 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
اخلاق2-1-1-1) تعریف اخلاق2-1-1-2) انواع اخلاق در سازمانهااخلاق سازمانیاخلاق کسب و کاراخلاق اداریاخلاق حرفهایاخلاق کار2-1-2) کار 2-1-2-1) تعریف کار2-1-2-2) تفاوت کار و حرفه 2-1-3) اخلاق کار2-1-3-1)تعریف اخلاقکار2-1-3-2) ابعاد اخلاقکار1. دلبستگی و علاقه به کار2. پشتکار و جدیت در کار3. روابط سالم و انسانی در محل کار2-1-3-3) اهمیت و ضرورت پرداختن به اخلاقکار2-1-3-4) عوامل موثر بر رعایت اخلاق کاری2-1-3-5) اخلاقکار در ایران2-2-1) تحقیقات داخلی2-2-1-1) تحقیقات داخلی پیرامون اخلاقکار2-2-1-2) تحقیقات داخلی پیرامون هوش سازمانی2-2-1-3) تحقیقات داخلی پیرامون رابطه رفتار شهروندی سازمانی با اخلاق کار و هوش سازمانی2-2-2) تحقیقات خارجی2-2-2-1) تحقیقات خارجی پیرامون اخلاق کار2-2-2-2) تحقیقات خارجی پیرامون هوش سازمانی2-2-2-3) تحقیقات خارجی پیرامون رابطه رفتار شهروندی سازمانی با اخلاق کار و هوش سازمانیمنابع و مآخذالف) منابع فارسیب) منابع غیرفارسیاخلاق حرفه ایاخلاق مفهوم اخلاق در دنیای جدید ایجاد نشده است. این مفهوم، در طی سالهای بسیار و در بین فرهنگهای زیاد، محل توجه متفکرین بوده است (سولومون ،1994: 12). مفهوم خوشبختی که در نظریات ارسطو مورد استفاده قرار گرفته است، بر یک زندگی خوب و فضایلی که بر آن مترتب است دلالت دارد؛ در حالیکه کانت در قرن هجدهم مطلقاً آن را انجام کار درست به سبب ذات آن و نه به خاطر ارزش بیرونیش می داند. در طول زمان پیرامون فلسفهها و دیدگاههای اخلاقی مباحثات بسیاری صورت گرفته است تا اجماع قانعکنندهای در برخی مسائل حاصل شود. اخلاق، بسیاری از مبانی خود را مدیون افکار سقراط ، ارسطو و دیگر فلاسفه میداند که این بحث را در طول تاریخ، زنده نگه داشتهاند (سونسون و وود ،2003: 354).اخلاق به عنوان ابتدایی ترین و مهمترین چیزی تعریف می شود که همه به دنبال آن بوده و اولین درکی است که انسان ها از یک زندگی خوب دارند (سولومون،1994: 9). یک زندگی ارزشمند و خوب در اصل همان دیدگاهی است که در پی قرار گرفتن هر عمل و هدفی در جای خودش است و بیان میکند که چه عملی ارزش پرداختن به آن را دارد و چه عملی ارزش انجام دادنش را ندارد. چه چیزی به خواستن و داشتنش میارزد و چه چیزی ارزش خواستن و داشتن را ندارد. اخلاق میتواند نقش پراهمیتی در بهبود روند فعالیتهای سازمان ایفا کند. هیچ نهاد یا حرفهای نیست که قادر باشد فارغ از اخلاق که مرزهای سلوک و رفتار بهنجار را معین میکند، به حیات مشروع خود ادامه دهد. اخلاق هر جامعه، معیار بایدها و نبایدهای آن را تعیین میکند و انسان اجتماعی را در مسیر زندگی آیندهی خود به سمت کمال، فضیلت و سعادت هدایت میکند (کیانی و همکاران،1387: 80).اکثر استانداردها و قوانین اخلاقی در یک فرهنـگ با گذشت زمان با فرهنگ ها و زمان های دیگر متفاوتند (سودابه و سپیده قلمباز،2012: 38)، هر فرهنگی در گزینش منش و سلوک قابل قبول خود و نیز در برخورد با نقض هنجارهای اجتماعی، آداب و رسوم و شیوههای خاص خودش را دارد. هنجارهایی که رعایت آنها و درک آنها از سوی جامعه برای افزایش و بهبود نظم اجتماعی ضروری است. پیش از کاوش عمیق در کلیت و تمامیت یک جامعه، نمیتوان راجع به هنجارهای آن قضاوتهای ارزشی نمود .در قضاوت پیرامون ارزش های گذشته بر مبنای معیارهای کنونی نیز بایستی احتیاط نمود. آنچه ممکن است امروزه در نزد ما به عنوان مشکلات اخلاقی پیشینیان در نظر آید، در چارچوب ارزشی زمانه و جهانی که آنها درک نموده و در آن میزیستهاند ریشه داشته و قابل درک می باشد. ادراک امری که واقع میشود، برای کسی که تجربه آن را از سر میگذراند امری است شگرف که از هرگونه جنبه تجملی و غیر واقعی خالی است (امینی فسخودی،1387: 98).2-1-1-1) تعریف اخلاق