خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه ادبیات شفاهی و نشر و تاریخچه نشر کتابهای کودکان با فرمت docx در قالب 23 صفحه ورد
تعداد صفحات | 23 |
حجم | 37/1 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
پروفسور «هوگارث» در این زمینه می گوید : «ادبیات کشف می کند ، بازآفرینی می کند و در جستجوی معناست.» این بیان همچون کلیدی زودگشا ما را از ارزش ادبیات کودکان آگاه می سازد و توصیفی کامل است. زیرا در دوران کودکی ، کودکان بیش از هر دوره دیگر زندگی ، کشف و بازآفرینی کرده و به دنبال کشف حقیقت در تجارب انسانی هستند. کودکان هر روز سرگرم بازیهای طبیعی و عادی خود هستند. آموزش و پرورش صحیح به بازیهای آنان شکل می دهد و آنان را کمک و رهبری می کند تا در زمانی اندک پی به اسرار ببرند و این احتمال نیز هست که هرگز به آن درجه از آگاهی نرسند. کاملاً واضح است که چنین کمکی نه تنها در مدرسه بلکه خارج از آن هم باید مورد توجه خاص قرار گیرد. اگر آنچه را هوگارث و دیگران اظهار می دارند ، بپذیریم هدف ادبیات همان یاری کردن است که اشاره شد. البته ادبیات در این راه ، تنها نیست. موسیقی ، هنرهای دستی و پژوهشهای هوشمندانه علمی همه به شکلی حقیقت را کشف می کنند و به دنبال آن هستند . آنچه بین این گروه و ادبیات مشترک نیست ، خصلت ویژه ادبیات است. یعنی رابطه یگانه ای که بین زبان و قالب آن برقرار است. (حجازی،1384،ص18)
فهرست مطالب
نشر و تاریخچه نشر کتابهای کودکان
2-1 ادبیات کودکان
2-2 اهداف ادبیات کودکان
2-3 تاریخچه ادبیات و نشر کودکان
2-4 تاریخچه ادبیات و نشر کودکان در ایران
2-4-1 ادبیات عامیانه
2-4-2 ادبیات خواص
2-4-3 ادبیات کلاسیک
2-4-4 مشروطیت و ادبیات کودکان
2-4-5 پایه گذاران ادبیات و نشر نوین کودکان
2-4-6 ادبیات و نشر کودکان در دهه 40(1340 – 1350 ه.ش)
2-4-7 ادبیات و نشر کودکان در دو دهه50و60(1350-1369 ه.ش)
2-4-8 ادبیات و نشر کودکان در دهه 70(1370 – 1379 ه.ش)
2-5 معیارهای ارزیابی و سنجش کتاب برای کودکان
2-5-1 کیفیت و محتوا
2-5-2 کیفیت ساخت و پرداخت
2-5-3 کیفیت نگارش
2-5-4 کیفیت تصویر
2-5-5 کیفیت ارائه
منابع