خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه نقش مایه های ایرانی در هنر و بررسی آنها با فرمت docx در قالب 51 صفحه ورد
تعداد صفحات | 51 |
حجم | 982/159 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
گرافیک معاصر ایران سابقه ی طولانی ندارد. در واقع این هنر به معنی امروزی اش از زمان تأسیس دانشکده-های هنری در ایران مطرح شده است. تا قبل از آن به دلیل نبود هیچ گونه سابقه ی آموزشی و پژوهشی در زمینه گرافیک، آثار به صورت عینی از نمونه های غربی الهام گرفته و هنرمندان راهی جز تقلید نداشته اند (حلیمی، 1375، 353). بنابراین هیچ گونه هویت و اصالت فرهنگی و ملی در آثار به وجود آمده مشاهده نمی شد. این در حالی است که گذشته ی ما به لحاظ فرهنگی و هنری بسیار طولانی و غنی است و می توان با تکیه بر ارزش ها و فرهنگ ملی و سنتی خود دست به خلق آثاری زد که چهره و هویت ایرانی داشته باشد.
فهرست مطالب
بررسی نقش مایه های ایرانی
3-1 تعریف نقش مایه 58
3-2 طبقه بندی نقش مایه ها 63
3-2-1 مروری بر هنر ایران قبل از اسلام 66
3-2-1-1 طبقه بندی نقوش از لحاظ تصویری 67
3-2-1-1-1 نقش مایه های هندسی 68
3-2-1-1-2 نقش مایه های گیاهی 69
3-2-1-1-3 نقش مایه های حیوانی 72
3-2-1-1-4 نقش مایه های انسانی 74
3-2-2 مروری بر هنر ایران در دوره اسلامی 75
3-2-2-1 طبقه بندی نقش مایه های در هنر اسلامی 77
3-2-2-1-1 نقوش گیاهی در هنر اسلامی 77
3-2-2-1-2 نقوش هندسی در هنر اسلامی 81
3-2-2-1-3 نقوش حیوانی و انسانی 87
3-3 کاربرد نقوش ایرانی در طراحی گرافیک 88
3-4 نشانه های متاثر از نقوش قبل از اسلام 92
3-4-1 نشانه های متاثر از نقش مایه های هندسی قبل از اسلام 93
3-4-2 نشانه های متاثر از نقش مایه های گیاهی قبل از اسلام 94
3-4-3 نشانه های متاثر از نقش مایه های حیوانی قبل از اسلام 95
3-4-4 نشانه های متاثر از نقش مایه های انسانی قبل از اسلام 96
3-6 نشانه های متاثر از نقوش دوره ی اسلامی 97
3-6-1 نشانه های متاثر از نقش مایه های گیاهی دوره ی اسلامی 98
3-6-2 نشانه های متاثر از نقش مایه های هندسی دوره ی اسلامی 99
3-6-3 نشانه های متاثر از نقش مایه های حیوانی- انسانی دوره ی اسلام
منابع