خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه جایگاه قصه و کابردهای بالینی آن با فرمت docx در قالب 45 صفحه ورد
تعداد صفحات | 45 |
حجم | 49/823 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
روند رشد ادبیات کودکان در جهان ، به برداشت ها و تفسیرهایی که در هر عصر و دوره ای از کودکان می شده است ، بستگی مستقیم دارد . چهار مرحله مشخص در این روند دیده می شود . عصر ادبیات شفاهی ، که در آن دوران کودکی، تعریف شده و مشخص نبوده است . (قزل ایاغ ، 1389 ). لذا کودکان در هر آنچه بزرگسالانشان به آن دسترسی داشته از طریق شفاهی سهیم می شده اند . لالائیها ، اسطوره های قصه های پریان ، حکایت ها و داستانهای حماسی و پهلوانی از آن جمله اند . در قرون وسطی با وجود خط و کتابت و سواد به دلیل محدودیت کلیسا ، تربیت مدرسه ای کودکان که در رم پایه ریزی شده بود گسترش نیافت ، لذا کودکان نتوانستند از اندک کتابهای موجود بهره بگیرند . در قرن شانزدهم تا هجدهم با گسترش آزاد اندیشی و اهمیت یافتن دوران کودکی به تدریج کودکان در دایره توجه قرار گرفتند و کارگردآوری ادبیات شفاهی و مکتوب کردن آنها برای کودکان ، ادبیات کودکان را وارد دومین مرحله حیات خود کرد . در این دوران به دلیل گسترش صنعت چاپ ، کتابهای خاص کودکان شکل گرفت ، که محتوای آنها برگرفته از همان ادبیات شفاهی بود . در قرن هجدهم تحت تأثیر اندیشه های روسو نگرش به کودکی کاملاً تغییر یافت و کودکی دوران کاملاً مستقلی شناخته شد و این که باید کودک را تحت تعلیم قرار داد و او را به طبیعت انسانی اش رساند .
فهرست مطالب
قصه ، جایگاه و کابردهای بالینی آن
2-3-1- اهداف ادبیات کودکان
2-3-2- روند رشد ادبیات کودکان در جهان
2-3-3- قصه و اهمیت آن
2-3-4- نقش قصه در رشد عاطفی ، اجتماعی و شناختی کودک
2-3-5- معیارهای مورد توجه قصه گو برای انتخاب قصه
2-3-6- نکات مورد توجه قصه گو در حین قصه گویی
2-3-7- ویژگی های قصه در فرآیند قصه درمانی
2-3-8- رویه های قصه درمانی
2-3-9- قصه گویی به عنوان یک راهبرد درمانی
2-3-10- قصه در خانواده درمانی
2-3-11- قصه پردازی در روان درمانی کودک
2-3-12- قصه درمانی به شیوه گروهی
2-3-13- قصه در رویکردهای نظری روان درمانی
2-3-14- روان تحلیل گری
2-3-15- روان شناسی فردی (آدلری )
2-3-16- شناخت درمانی
2-3-17- رفتار درمانی
منابع